fredag 10 juli 2009

Ute bland buskar och snår

Hoppade över min morgonpromenad till förmån för min trötta husse. Han sov nämligen nästan ingenting inatt. Självklart är vi katter oskyldiga till händelserna som aldrig inträffade…

På eftermiddagen blev det en sväng runt kvarteret. Jag nosade och kontrollerade flera buskar efter underligheter. Jag hittade inga. Underligheter alltså, buskar kryllade det av.

Fast innan vi gick ut så trampade husse mig på svansen och det gjorde jätteont. Värsta överfallet ju! Jag blev helilsken och fräste ut Snuffe som råkade ligga bakom mig och sova. Han blev livrädd och intog högsta svansberedskap, så den såg ut som en flaskborste på anabola. Husse visste inte vem han skulle trösta först, men det blev Snuffe. Sedan så bad mig om ursäkt flera gånger och lovade att inte göra om det. (jojo…)

image
“Hm, såg jag inte något underligt här inne?” *böka, böka*
image
*sniff sniff, nos nos* “Atscho!” *snörvel*

Så lyckades Snuffe göra ett eget nummer igår kväll. Han bröt sig in i skåpet där vår mat står, och belägrade platsen. Husse visste inte om han skulle bli arg eller tycka att det var gulligt. Det blev gulligt.

image
“Ja’ titta’ bara så ingen schäligar vår mat. Kan anmäliga att ingen stulat nå’t.” *svanshonnör*
image
“Men ska du blixtriga mej me’ den där mojängen, då vill ja’ inte va’ me’ längre. Så de’ så.”

7 kommentarer:

  1. Det där med att aldrig göra om svanstrampning är ju bara att glömma. Tänk att det ska vara så svårt att hålla reda på bara två tassar...eller fötter som dom kallar det. Man får väl vara tacksam att dom inte är välskapta som vi.
    En skadefri helg önskas dig!

    SvaraRadera
  2. Tjoho Sippo, nu är vi ute på nätet igen, mjau
    så nu kan vi blogga igen, *Fniss*
    Jasså din husse trampar dig på svansen, du får väl trampa tillbaka på husses fot då, *Fniss*


    Tass på dig, Sippo.

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Gustav - Jag är rädd för att du har rätt. Det är ju inte första gången man blir trampad på. *suckar* Klumpfötter!
    Ha en förjamat trevlig helg du med.

    Anonym - Jag ska göra en katt-rate spark på husses smalben vid tillfälle.

    SvaraRadera
  4. Åh bra jobbat båda två!

    Men ja förstår Snuffe. Att bli utfräst för något man inte är skyldig till. Hoppas du bad honom om ursäkt Sippo.

    Men de där med att aldrig bli trampad på svansen och tassar kan du glömma. Tro mig, de där tvåbeningarna är så osmidiga så de kommer att inträffa ingen och igen *suckar*

    tass

    SvaraRadera
  5. Hm, jag kan ha glömt bort att be Snuffe om ursäkt. *harkel* Ska göra det vid tillfälle.
    Du och alla andra har rätt om tvåbeningars klumpighet. Jag får väl sätta extraförsäkring på svans och tassar.

    SvaraRadera
  6. Som vanligt Sippo så roar du oss med dina roliga uttryck...flaskborste på anabola...hihihiiii!
    Inte lika roligt förstås att du fick ett svanstramp. Alla mattar och hussar som står på fel ställe borde få parkeringsböter!

    SvaraRadera
  7. Parkeringsböter var en bra idé. Det ska jag komma ihåg nästa gång det händer. *tass*

    SvaraRadera