tisdag 28 juli 2009

Uäck!

Jag låg som bäst och gosade med husse i soffan, då han plötsligt börjar känna och klämma mig runt halsen. Det visade sig att jag hade en liten gäst som bitit sig fast där nämligen.

28072009761
“En objuden gäst.”

Husse reagerade som vanligt med att bli nervös och springa runt i lägenheten. Han letade nämligen efter en speciellt sorts penna som han köpte tidigare. Man har den för att ta bort fulingar som sitter fast på sitt djur.

Jag måste ge husse lite beröm, för jag lyckades få behålla åtminstone det mesta av pälsen. Men speciellt roligt är det ju inte när han håller på att dra och slita i mig. Usch!

28072009753
“Fy så äckligt. Den där vill jag inte ens nosa på. Notera att halva pälsen följde med också.”

Efter avklarad misshandel av katt, så försökte husse få lite sömn. Jag lät honom precis få somna innan jag började jama och banka på dörren. Så går det när man torterar sin kisse. Det var en något groggy och ilsken husse som följde med ut. *hehe*

28072009762
“Hm, om jag håller mig här uppe så kommer fulingarna inte åt mig. Mwaha, commandokatten gör det igen.”

8 kommentarer:

  1. Oj en sån otäcking! Har hört att sånna fulingar kan smitta med olika sjukdommar och sånt dumt. Tur att din husse fick bort den.

    SvaraRadera
  2. *nickar ivrigt* Jag vet, jag vet! Visst är det jätteuschigt?! Sist husse tog bort en sån där fuling, fick jag ett rött märke som skrämde husse från vettet. *suck*

    SvaraRadera
  3. Uäck, en fästing - så läbbigt! Vi har fästingar här, men matte kollar alltid både oss katter... eh, mig, menar jag... och sig själv när vi varit ute i gräset. Skönt att ha så tunn päls att fästingarna syns direkt - då slipper man bli torterad *ryser*. Tycker förresten att din husse kunde ha bjudit på något gott som plåster på såren när han nu hade ryckt pälsen av dig så där... Sheba havstorsk är gott, t.ex.!

    Tass från Imma, som kanske skall få en ny kompis på fredag... undrar just hur det blir?!?

    SvaraRadera
  4. Du är en klok katt, det märker jag. Självklart borde jag krävt lite plåster. Nåjam, det blir väl nästa gång. *tass*

    SvaraRadera
  5. Dom ser otäcka ut dom där objudna gästerna. Själv har jag aldrig råkat ut för någon.
    Kan bero på att vi bor i ett område där dom inte trivs dom små fulingarna.
    Men om dom ska rycka pälsen av dig eller vad dom där fästingarna gör så kom hit och bo med mig.
    Vad säger du mamma??? Suga blod!!! Dom SUGER BLOD!!! Nu springer jag och gömmer mig under överkastet.

    SvaraRadera
  6. Funderar nästan på att flytta faktiskt. Det är inte så roligt att bli sliten i pälsen. *sniff* Dumma blodsugare!

    SvaraRadera
  7. Men snälla sippo, du vill väl inte ha en massa otäcka djur på dig?
    Det vill inte vi iaf.
    Matte tycker dom är så otäcka så hon tar bort dom på oss och det är bra tycker vi, mjau.
    Vi har tagit lite nya bilder på oss nu,
    så vi ska bara ordna lite med bilderna, så ska vi sätta in dom på vår blogg vilken dag som helst här.
    Hoppas det är bra med dig, annars, Sippovännen.

    Tass/
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  8. Nä, det är ju sant förstås. Fast det är ändå inget vidare att bli ryckt i pälsen. Ska tassa in och titta på era bilder när ni lagt in dom.
    Tass, tass.

    SvaraRadera