lördag 20 juni 2009

Midkattsommar!

Jag är en lycklig katt idag, det ska ni veta kära vänner. Igår var det ju sån här midkattsommar. Då skulle vi katter sova med sju råttor under kudden, så skulle vi få massor med.. öhh, nånting. Det sa i alla falll Nea the Cat.

2009-06-20 001
“Husse tog den här bilden på vägen hem. Ser lite dystert ut.”

Nu hade jag ju inga råttor att stoppa under kudden och godis hade jag inte heller. Inte nog med att husse glömde bort min födelsedag, han glömde även köpa godis till oss igår på midkattsommar. *sniff*

Men tydligen så drabbades husse av dåligt samvete, för idag försvann han ut och kom sedan hem med räkor och mjukmat till oss! Nu är jag inte så mycket för mjukmat, men räkor var mums! Kanske kan göra så att Snuffe får torrfoder och mjukmat, medan jag nöjer mig med räkorna. *rap* Hoppsan.

2009-06-20 003
“Åh så mumsigt! (tugga, tugga) Verkligen gott det här. (rap)”

Snuffe var inte så intresserad av räkorna, så jag snodde hans portion med. Hoppas inte jag blir konstig i magen ikväll. *orolig*

7 kommentarer:

  1. Åååhhh vad jag blir avis på dej nu Sippo!
    Räkor på en lördag. Åh, vad måånga du har fått!
    *kollar* Inga sju råttor under kudden här heller.
    Jag få minnsann vänta ända tills i morgon för att få mina räkor jag. Och då får jag bara tre *jamar lite*

    SvaraRadera
  2. Räkor är mums. Jag har fått en massa godsaker *rap* ursäkta av mina människor nu och det var nog leverpastejen som var godast i alla fall!

    Jag var ute och plockade sju sorters blommor, knöt dom i svansen och somnade gott, doftande som en jamarns blomsterbutik. Jag drömde om dej! Kan det betyda något särskilt?

    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  3. Liza - Husse hade lite skamkänslor eftersom han glömde min födelsedag. *mutter* Det är nog lika bra att vi inte har några sju råttor under kudden, tror våra människor skulle bli lite ilskna då. Varför får du bara tre räkor? Mjaou på dig!

    Wikki - Blommor runt svansen och drömmer om mig?! Nämen vad är det du jamar? *generad*

    SvaraRadera
  4. Sippo: Dom är snålisar och vill väl ha dom själv! En räka preparerar dom med mitt söndagspiller. Det där som gör att det inte blir några oönskade kattbäbisar. Dom tror att jag inte fattar det, men det har jag luskat ut. *lång nos till dom*
    Är jag duktig och äter upp den preparerade räkan får jag två till som "extra lyx".
    Fast idag var jag lite vrång och ville gå ut innan räkorna. Det gick inte fast jag jamade mina djupaste jam. Till slut gav jag upp och åt upp räkisarna. Då kom halsbandet på och dörren öppnade sig.
    Mjaou på dej Sippo!

    SvaraRadera
  5. Dumma snålisar, du förtjänar ju månge fler! Ännu taskigare att droga stackars dig med Söndagspiller. *fnyer* Jag smaskade bara ett par räkor och sen lämnade jag resten och gick och la mig. Fast ut, det vill jag inte riktigt. Det känns för varmt ute. Mjaou tillbaka.

    SvaraRadera
  6. Hej Sippo! Hoppas du hade de skönt i midsommar!

    Du funderade inte på att lägga 7 räkor under kudden? *fnissar*

    Själv upptäckte ja att ja inte hade 7 råttor, de var kanske tur för ja hade dött om ja vaknat upp med råttsvans! Godisarna hade ja ätit upp dem med så de var magert under huvudkudden i år.

    SvaraRadera
  7. Jag hade det lugnt och skönt faktiskt. Jag tror inte min husse skulle uppskatta om jag la sju räkor under kudden, det skulle stinka misstänker jag. Kanske lika bra att inte lägga nåt där, man vill ju inte utmana ödet liksom.

    SvaraRadera