tisdag 21 april 2009

Inget kul längre

2009-04-20 004

Nu vill jag faktiskt inte vara med längre! Jag är trött på dum blåst och dum kyla. Som om inte det räckte så började det ramla ner en variant av otäckt vitt också! *fräser* Både husse och jag har ju liksom bytt om till sommarpäls och är inte riktigt rustade för kyla längre. Jag känner mig så ledsen för att solen har försvunnit. Har jag gjort den arg eller nåt? *sniff* Jag vill ha sol igen!

“Här sitter jag och väntar på
att solen ska komma tillbaka.”

Annars händer det inte något nytt. Jo, husse kom hem med flera kassar. Tror ni det fanns något till oss katter då? Näpp, inte ens en torr skorpa fick vi. Snåljåp.

Så måste jag ju nämna att Snuffe fick totalt frispel under natten. Han sprang omkring och jagade stackars mig halva morgonen. Inte ens högst upp i kattställningen fick man vara i fred. Jag ska planera ett mottangrepp.

Stjärnorp 2009-03-02 001
“Galna kattsjukan?”

5 kommentarer:

  1. Men Sippo, jag undrar om det går att tassa ner litet sol i en påse eller nåt och skicka över? Här är sol vareviga dag, så det blir massor över till dig. Nu viskar matte här i bakgrunden att det nog kommer varm sol till dig snart. Vad glad jag blir! Och om bara Snuffe lugnar ner sin nattenergi och husse har med något vettigt sina kassar kommer det bli bara prima att vara Sippo!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna vilja beställa ett par timmar sol om det går. Fast vi får väl lita på matte din och hoppas att solen kommer. Snuffe påstår att han fått sin nattliga energi från MIG! Har du hört något så pälsresande?

    SvaraRadera
  3. Det har blåst här också. Riktigt kallt i vinden här med. Det känns säkert bara som ca 13 plusgrader. :P

    retsamma nosbuffar från Nea.

    SvaraRadera
  4. Vaddå vitt?! NU??? bor du på nordkattlotten eller???
    Jag har i alla fall haft lite sol, fast inte så mycket så att jag stuckit ut mina morrhår precis. Jag väntar nog till den där hälgen? för då säjer mina tvåbeningar att det ska bli varmt och skönt

    SvaraRadera
  5. Nea - När det blåser här så känns det lika kallt som i julas nästan. Brrrr. *nosbuffar tillbaka*

    Maya - Jag TRODDE att det vita skulle komma tillbaka. Men det har det inte gjort än som tur är. Fast jag känner inte för att sticka nosen utanför dörren när det är så kallt. Gör nog som du och väntar till helgen. *tass*

    SvaraRadera