lördag 18 april 2009

Solkatt och intrång

Nu förstår jag vad en solkatt är. Det är en katt som funnit sin plats i solen. *tassen för pannan* Vad tänkte jag på egentligen?

2009-04-17 007
“Här ser ni en riktig solkatt.”

Annars har det varit lugna tassen i dag. Var ute med husse på morgonen och luftade pälsen. Tyvärr lurade solen husse att det var varmt och skönt. Det var det inte

Det har varit en faslig trafik här vill jag säga. Först en skällis som kom släpandes på sin matte i koppel, på min gräsmatta! Så sprang jag på två grannkatter på gården.

Jag var lite inspirerad av Katten Gustav’s mod, och ställde mig därför nos mot nos med skällisen. Typiskt nog så blev husse så förvånad att han glömde att fota. *mutter* Men jag svär vid mina morrhår, jag var så nära skällisen att jag kunde nysa den i ögat. Till slut så gick både skällis och människa i väg. Husse klappade mig på magen och sa att jag var en duktig kille. *stolt*

Katterna var en annan historia. Den ena av dom blev så skräckslagen när han såg mig, att han började skrika i högan sky. Detta gjorde husse lite nervös, han var nämligen orolig att vi skulle anmälas för mordhot på katt.

Den andra katten kände jag minsann igen från tidigare. Fast den här gången smet hon in i buskarna vid huset. *mutter, mutter* Värst av allt var att kattens matte, min magkliare, trodde att jag flirtade. Sånt håller inte jag på med. *fnyser*

2 kommentarer:

  1. Missade förut att läsa om ditt stora mod, men nu nosade jag upp det. Tänk att du OCKSÅ stått nos mot nos med en skällis! Vi kanske kan bilda någon slags grupp? Inträdesbiljetten till klubben skulle förstås vara att ha vågat utföra just det. Verkligen synd att varken ditt eller mitt hjältmod är dokumenterat på bild. Men du och jag, vi VET ju!

    SvaraRadera
  2. En grupp för modiga katter. Det låter bra tycker jag. Tur att du tror mig i alla fall. Det är fördelen med oss katter. Vi varken ljuger eller överdriver. Hjältemodiga katter, förena eder!

    SvaraRadera