torsdag 30 april 2009

Full fart

Var ute och sträckte på tassarna med husse i dag. Om man bortser från den hemska blåsten, så var det rätt behagligt ute. Jag passade på att nosa in våren riktigt ordentligt.

2009-04-30 003 “Åh så grönt och härligt vi har det här husse.” *kurr, kurr*

Tyvärr har husse fortfarande vissa problem när det gäller att prioritera vad som ska fotas.

2009-04-30 001
“Ahem. Det där är en blomma husse. BLOMMA!” 

Vi träffade på ett par grannkatter som jag schasade bort. Jag menar, det börjar bli lite väl mycket katter utanför fönstret om nätterna. I går när husse kom hem på kvällen, så var det en katt som jamade halva natten utanför. Den stackaren vill ju få komma in. Men kunde han liksom inte gått hem och jamat. Han bor ju bara ett hus bort. Men det verkade som om han var ute efter min husse. *suckar*

2009-04-30 002
“Vad är det mina kattögon skådar där borta?”

Självklart lyckades husse få med en av mina kattrusningar upp i ett träd. Tjohoo! Full fart!

 

3 kommentarer:

  1. Hihi jag känner igen det där trädklättrandet - precis så långt som våra människor vågar släppa koppellinan så att vi inte ska trassla in oss i nåt... Jag har iaf nöjet att få vara fri katt på landet och då klättrar jag minsann ända upp i trädtopparna. Vilken skön känsla det är! Men en koppelprommis är ju trots allt bättre än att inte få va ute alls! Jag tycker så synd om alla kattkompisar på katthemmet som måste sitta inomhus en så här fin dag - de har inte ens en balkong att vara på....
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Några filmer har inte matte tagit på mig, dock en massa kort.

    BS:
    Ja du det var helt underbart att få tassa runt o inspektera allt som fanns. Ska ut nu om en stund med. Ska be matte ta lite bilder nu när jag gör min runda så lägger jag in dom här senare.
    Ja men det låter superbra Sippo. *prrrr* Lämnar gärna säkerhetstips. Mycket bra förslag måste jag jama.

    Nosbuff på dig

    Gimli

    SvaraRadera
  3. Wikki - Det har hänt ett par gånger att husse glömt att hålla koll. Plötsligt har man snott in sig sju varv i grenarna och kommer inte loss. Då måste husse upp och klättra i trädet. Fy mjaousan så pinsamt. *tassen för ansiktet* Håller med om att det är synd att kissarna på katthemmet inte kan får springa ute. *suckar*

    Gimli - Det är bra. Be matte ta många bilder i utbildningssyfte. Människor behöver all hjälp dom kan få. Nosbuff tillbaka.

    SvaraRadera