fredag 3 april 2009

Nosologi – del 2

I dag har jag verkligen fått använda mina morrhår och nosologiska kunskap.

Sippo Bloggar 2009-04-02 003Det började egentligen i går, då jag tog en kvällspromenad vid garagen. Jag såg nämligen en massa konstiga insekter och jag vet inte vad, som man annars inte ser. Tyvärr så stördes jag konstant av husses tjatande på att vi borde gå in. Efter en timme så gav jag upp och vi flyttade oss någon meter innan jag sittstrejkade igen. Det var viljornas kamp, och jag segrade. Husse stannade ute med mig ett tag till innan vi gick hem. Men jag lovade mig själv att jag skulle återvända morgonen därpå.

Ungefär vid klockan tidigt jagade jag upp husse ur sängen. Snuffe hjälpte också till genom att slita i persiennerna. Han har varit en riktigt duktig elev. Problemet är att det är fortfarande jag som får skulden fast det är han som sliter. *mutter*

Först drog jag med husse till samma plats som igår kväll. Men nu fanns det inga roliga insekter där. Jag beslutade att vi skulle ta en runda runt garaget för att kontrollera färgen på väggarna. Det var då jag upptäckte lite saker. Bland annat gräsfläckar.

Gräsfläckar
“Min ofelbara nos hittade detta.
Fläckar med gräs=Gräsfläckar. Eller?”

 

Otäckt vitt
“Vad i hela Fräslunda?! Det otäckt vita har
kommit tillbaka. Spring husse. Spring!”

Efter en närmare nosologisk undersökning, så konstaterade jag att det inte var något farligt. Bara något skräp som människor har kastat i buskarna. Puckon!

Sippo vid lyktstolpe
“Passade även på att kontrollera områdets
lyktstolpar. Har hört att vissa av dom kan
bli lite på lyset.”

 

Sippo i skogen På kvällen drog jag med mig husse på ytterligare en promenad. Den här gången gick för att kolla andra sidan av området. Självklart tog jag ett kortare träningspass i min skog. Men det verkar ha blivit en faslig trängsel där nu. Det luktar både det ena och det andra. Tror jag måste trappa upp patrulleringen i skogen lite. Får kanske sätta upp en skylt eller nåt.



“Här kontrollerar jag min skog.”

Efter avklarad skogspromenad så tänkte jag faktiskt att jag skulle pröva Gustav’s träningspass. Rullade ett par varv för att liksom kolla läget.

Sippo rullar 1
“Hm, hur var det han sa nu då?”

Sippo rullar 2
“Var det vänster-höger, eller tvärtom?”

Jag kände mig väldans nyttig när jag körde mitt pass. Efteråt så var det dags att gå hem och äta och vila lite inför helgen. Vem vet vad som kommer att hända…

8 kommentarer:

  1. Åh, vad du är duktig Sippo! Först kontrollerar du Området och sedan kör du ett gympapass. Inte nog med det du jagar upp husse oxå och får en massa skäll för saker som du inte har gjort. Din nos måste ha träningsvärk vid det här laget, så mycket som du har nosat i Området...
    *fniss* själv ska jag nog ta en kontrollrunda i helgen tror jag...

    SvaraRadera
  2. Lite träningsvärk får man väl. Men det gör ingenting, för jag vet att mitt arbete som säkerhetskatt är uppskattat. Nosa försiktigt i helgen. *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen ett heltids arbete du Sippo!
    Men jag är full av beundran för att du orkade köra hela träningspasset åxå! *applåpderar*
    Ha en underbar helg med massor av god mat, mycket lek och lagom mycket kel!
    Tassen!

    SvaraRadera
  4. Heltids arbete är det verkligen. Träningspasset var väldigt påfrestande för morrhåren. Man tackar för berömmet. *generad* Hoppas du också får en underbar helg. Här ska det kelas minsann.

    SvaraRadera
  5. Härlig läsning igen!
    Skogs-bilden tyckte vi väldigt mycket om!! *kurr kurr*

    //Tre katter

    SvaraRadera
  6. Husse går runt och skryter till höger och vänster om just den bilden. Skrythusse. *hmpf*

    SvaraRadera
  7. Du gjorde HELT RÄTT med träningen, bra jobbat! Du ska få se vilka bra magmuskler du får, då kan du sjunga högt och starkt för husse på morgnarna. Han kommer säkert bli jätteglad!
    Vi katter har verkligen fullt upp nu att kontrollera alla nya flygfän, stora som små. Ser att du också är i full gång. Vi tassas!

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas verkligen att magmusklerna kommer i trim. Dom behövs nu när jag vill gå ut flera gånger om dagen. Husse är ju lite seg, om jag så får jama.

    SvaraRadera