torsdag 23 april 2009

Mera intrång

Nu får jag snart börja jobba övertid om det ska fortsätta på det här viset. Det var på kvällsrundan som jag upptäckte att det sprang massa inkräktare på min mark. *fräs* Var tvungen att inta svansberedskap och visa vem som bestämde.

Sippo Bloggar 2009-04-23 003
“Hörru du, det här är mina buskar. Försvinn!” 

Men det är ju inte så lätt att bli tagen på allvar alla gånger när man bär på en sele som sedan sitter fast i husse. Men jag jamade allvar med den här killen så han tassade iväg sen.

Resten av patrulleringen gick bra. Det var ett par kattkollegor som rök i hop så morrhåren fladdrade. Det visade sig vara den första katten jag körde bort. Han hade visst hittat ett svagare offer. *fnys*

Sippo Bloggar 2009-04-23 005
“Så träffade vi på en bekant. Den här gången fick hon vara i fred.” 

Sippo Bloggar 2009-04-23 008
“Här kontrollerar jag en jättestor brummis. En dubbelbrummis!” 

Sippo Bloggar 2009-04-23 009

På vägen hem så kollade jag till min sandhög som jag hittade nyligen. Döm om min förvåning när den nästan försvunnit. Allt är husses fel! Han har säkert gömt sanden för mig. *mutter*

8 kommentarer:

  1. Vad du är tuff! Å´vilka muskler du har! Man ser att du är en katt med stor pånndus! Eh...

    Har husse gömt sanden för dig? Mäh! Säkert har han tagit den för att ha till en egen sandlåda att kissa i! En tvåbenings-kisslåda! Passa så han inte sprätter utanför. Och var noga med att byta i lådan med jämna mellanrum, annars kanske husse kissar utanför!

    *Kurr* kompis! Vi tassas!

    SvaraRadera
  2. Ehm, det har ju blivit en hel del tasshävningar och svansviftande med åren. Så lite muskler har man väl. Påndus låter trevlig. *kurr*

    Jag misstänker att husse ska bygga sandslott som han kan flytta in i. Den sandlådan tänker då jag ta mig mjaousan inte städa. *fnys*

    SvaraRadera
  3. Tänk Sippo, vad mycket det händer i din omgivning. Det är tur att du patrullerar så noga. Kanske din husse vill ha en sandhög att leka i, så som små tvåbeningsungar gör? Du får hålla god koll på honom och se vad han tar sig till. Akta dig för de där stora brummisarna. De där hjulen är läskiga för de tittar sig inte för när de börjar rulla och om du kommer under dem så blir du en platt katt. Inge´ bra!

    SvaraRadera
  4. Det var ett förskräckligt rännande av främmande katter i ditt revir - kanske du borde sätta upp skyltar? Här i vårt revir (vår trädgård) händer det att en främmande katt dyker upp för att stjäla av maten som gammelmatte lägger ut åt fåglarna och de vilda djuren, men då brukar matte jaga bort den... hon säger att det är hennes uppgift, eftersom hon är "alfahona" i vår flock. Så vi slipper smutsa ner tassarna - praktiskt!

    Att din husse är så opålitlig att han stjäl både träd och sand?!? Han kanske håller på och bygger en egen trädgård i smyg... bäst du håller ögon och öron öppna!

    Varm tass från Aragorn, klosterkatt och revirvaktare.

    PS. Tack för länken till Luffarkatterna - de skall vi tassa in bland våra favoriter! DS.

    SvaraRadera
  5. Gittan - Så här på vårkanten så verkar både folk och fä bli totalt tokiga. Det är ett heltidsjobb att hålla koll på området och husse. Ska vara försiktig runt hjulen, för platt vill jag inte bli.

    Aragorn - Det har blivit lite mycket på sistone. Skyltar vore kanske ingen dum idé. Hmm.
    Ska även spana efter eventuellt trädgårdsbyggande på tomten. Han är lite lömsk husse. Vassego för länken, jag tyckte att dom stackarna verkligen behöver jamande stöd från oss andra katter.
    Varm tass tillbaka.

    SvaraRadera
  6. Verkar som om blåsten håller sig undan från din päls just nu iallafall! :)
    Han var lite lik dig, han du körde bort! :) Nu när du visat vem som bestämmer kanske ni kan bli kompisar! :)
    Ha en underbar dag!
    //Zeke, Texas & Hajen

    SvaraRadera
  7. Har inte blivit blåst på hela dan faktiskt. Katten är jättelik med tydligen. Husse jagade nämligen honom för ett par år sedan när han trodde det var jag som hade rymt. *hehe*

    SvaraRadera
  8. Jättelik MIG ska det ju stå. Fastnade visst med tassarna i tangentbordet... *ahem*

    SvaraRadera