lördag 25 april 2009

Varmt!

I dag har det varit jättefint väder hela dagen. På morgonen sprang husse ut på uteplatsen med jämna mellanrum för att leka med sina stinkpinnar. Då passade även Snuffe och jag på att ta lite frisk luft och äta gräs. Snuffe som annars inte vågar gå ut, har inte fått så mycket gräs att äta. Mest för att sist husse försökte odla kattgräs så gick det inget vidare.


"Här sitter jag vid fönstret och vakar
över Snuffe så han inte går vilse."


"Vadå gå vilse? Vi är ju fast bakom det här nätet ju!"

Det var först framåt kvällen som jag lyckades släpa ut husse på promenad. Det är viktigt att röra på sig husse! Men det blev så varmt efter ett tag att jag ville bara lägga mig ner och sova i gräset. Men det fick jag ju så klart inte göra. *fnys* Nu förstår jag hur husse känner när han blir väckt hela tiden. *mutter*

På vägen hem så passade jag i alla fall på att ta mig ett skrovmål av gott gräs. Det är verkligen mums för magen.


Tassa lugnt kamrater.
-Sippo, gräslig katt.

10 kommentarer:

  1. Tävla om kattspel på min blogg! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8972159
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni har nät, det har vi också, för mamsen är rädd att vi ska ramla ner och slå oss.

    Kattgräs är himla smaskigt, men vi brukar alltid slita upp hela gräset med tillhörande "klump" inunder, så det ligger gräs och frön över hela golvet...å´då skriker mamma *Huiii! Vad gööör ni grabbar?* Vaddå? Är hon BLIND, eller? Klart hon ser vad vi gör! Tvåbeningarna ställer så dumma frågor ibland!

    SvaraRadera
  3. Samma sak hände här förra året. Snuffe och jag råkade liksom slita upp hälften av jorden i bunken, den andra hälften åkte ur när bunken välte. Precis som er matte började husse gorma och ha sig. "Vad håller ni på meeeed?" Pfeh, människor.

    SvaraRadera
  4. Sippo, vännen! Du katternas katt! Kikar in och nospuffar lite!

    Bloggsvar:
    Mamma Rozie säger att det kommer att gå sååå bra, så! Det är visst en sån där ögonlaser så hon ska slippa glasögon. Hon säger att SEN kommer hon se fullt ut - hur vackra vi verkligen ÄR! *Hrmpf!* Precis som om vi inte skulle vara vackra redan NU, då! Mamma e´ knäpp!

    Var inte lessen Sippo, vännen! Vi kommer tillbaka, vi LOVAR!

    Tass!/Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  5. Det hoppas jag verkligen! Ni får bara inte lämna oss andra helt ensamma. *snörvel* Håller tassarna för er mamma. Nackdelen är väl att hon kommer även se alla hyss ni hittar på. *tass*

    SvaraRadera
  6. Alla hyss? Dom ser hon ju redan! OJ! Det DÄR tänkte vi inte på! Ska vi förhindra operationen tycker du?
    *Tass!* kompis! Hälsa husse!/Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  7. Nja, det kanske inte är så bra att hindra operationen. Matte ska ju också må bra.

    SvaraRadera
  8. Sippo, du får lära din husse, att det är på DIG han ska ta bilder på, mjau. Så gör iaf vår matte, fast ibland så tar även matte bilder på ngt annat, *mutter* fast vi är ju finast av allt här på jorden, eller hur sippo. Vi katter är ju vackrast. Fina omgivningar ni verkar ha iaf, mjau.
    Ha en fin valborg, sippo önskar vi dig
    Tasskram på dig
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  9. Jag försöker lära honom, men det är då inte lätt. Men ni har rätt allihop, det är vi som är finast på jorden. Även fast omgivningarna här är fina. *svanskram*

    SvaraRadera