tisdag 29 december 2009

En vippa

Husse har köpt en sån där fjädervippa som han nu envisas med att köra upp i nosen på oss katter. Snuffe blev så klart helvild och anföll den oavbrutet under höga jam. Själv var jag ju lite cool och daskade till den ett par gånger bara. Man måste ju behärska sig.

Tyvärr så fungerar inte husses kamera så bra inomhus. Det är därför bilderna är så dåliga. *suckar*

291220091675
“Hm, vad är detta för något?”
291220091676
“Yargh! Den lever! Döda, döda!”
291220091677
“Nu fick jag ner den på marken.” *tugga tugga, gnaga gnaga*
291220091678
“Suckjam. Vad är det du håller på med husse?” *fnys*

10 kommentarer:

  1. Den såg ju kul ut! Tyvärr brukar våra inte hålla så länge! Man måste ju attackera ordentligt om det ska vara någon idé! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. matte satt o funderade på nåt sådant till oss,men vi får se vi gillar ju mest snören...
    /tass

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte vitsen med att bli killad på nosen med en fjädervippa, då skulle jag bara få en jädrans snuva.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  4. Det är bra att du håller stilen Sippo. Såna där vippor är till för ungkatter, så låt Snuffe hålla på. Vänta bara några år tills han blivit utbildad nosolog och annat av dig, då kommer han också att uppträda med din värdighet och pundus.

    SvaraRadera
  5. Dui & Deco: Vi får tassa ihop ett brev till tillverkaren och kräva bättre kvalitét.

    Kattliv: Det är nog en smaksak. Själv så brukar jag inte leka alls.

    Hillman: Jag förstår inte riktigt heller. Men tillslut blev jag bara tvungen att anfalla den. Helskumt.

    Kattson: Jag misstänkte direkt att det var något för ungkatter. Fast ibland måste man ju bara släppa till lite. Men min pundus släpper jag aldrig.

    SvaraRadera
  6. Vi har också ett gäng såna där i mitt hus, fast jag förstår inte alls det kuliga med dom. Puff släpar omkring dom precis som om dom skulle vara några byten *fnys*
    Fast jag tror att det mest är din husse som vill leka med vippan, och Snuffe är väl snäll och ställer upp. Du och jag har ju växt ifrån det där stadiet. Tassen!

    SvaraRadera
  7. Vi nedlåter oss ju inte till vadsomhelst. Snuffe har inte börjat släpa runt på dom än, men det kommer väl. Fast som du säger, vi måste ju vara snälla mot våra människor och leka med dom.

    SvaraRadera
  8. Vippor som e så kul. *Studsar upp och ner* De e så kul, speciellt de med fjädrar. Go Snuffe!

    Tass

    SvaraRadera
  9. Katthemmet kompis: Jag måste säga att jag var skeptisk i början. Men trots det så råkade jag ge den ett par snytingar.

    Nea: Snuffe är totalt tokig i den där vippan. Han började springa runt med den i munnen i hela lägenheten.

    SvaraRadera