onsdag 2 december 2009

Fortfarande k-k-kallt

Säkerhetskatt Sippo rapporterar: KALLT! Dessutom var det någon som släckte den där stora gula lampan i himlen. Det var synd, för att när den kom fram så kände man sig lite gladare.

Husse kom hem från ett ärende inne i stan. Givetvis ville jag ut på en promenad på direkten när han kom in. Snäll som husse är, så plockade han fram kopplet och började klä på mig. Då jag märkte att husse verkade lite hängig, så tänkte jag hjälpa till med kopplet. Resultatet blev att jag fick det på mig upp och ner och sedan bak och fram. Då gav jag upp försöken.

Väl ute, så märkte jag att det var ännu kallare än på morgonen och så var det becksvart ute. Självklart passade husse på att ta en bild, så allt mörkerseende försvann och jag irrade runt på gräsmattan en bra stund för att hitta det igen.

021220091486
“YARGH! Mina ögon, jag är blind! Tack ska du ha husse.” *mutter*

8 kommentarer:

  1. Tur att vi har en aktiv säkerhetskatt som kan ha bevakning på omgivningen åt oss. Du ska få en hedersmedalj för ditt trogna arbete!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Åh, en medalj! *svansdansar* Vilken tur att jag har dig som kompis Wikki. *nospuss*

    SvaraRadera
  3. Modigt att ge dig ut en gång till idag fast det är kallt! Tasskram

    SvaraRadera
  4. Man måste ha lite råg i svansen, som jag brukar jama. Området litar ju på att jag patrullerar regelbundet. Tassen!

    SvaraRadera
  5. De som bor i ditt område har förstås blivit väldigt bortskämda. Vilka andra områden har en egen säkerhetskatt som gör noggranna undersökningar och analyser? Följdaktligen har jag aldrig läst att det inträffat nåt brott på dina domäner heller. Förut trodde jag att kattvakt betydde nåt annat men du har lärt mig vad det egentligen innebär.

    SvaraRadera
  6. Jo, lite bortskämda har dom blivit kanske. Men det bjuder jag på. Vi hade lite skadegörelse tidigare i år, men det har slutat. Säkert för att jag jamade på allvar här på bloggen. *stolt* Kattvakt verkar ha flera betydelser. Människor ska jämt röra till det för oss katter, med sina lustiga ord.

    SvaraRadera
  7. jadu sippo hoppas du hittade ditt mörkerseende.*asgarv*

    SvaraRadera
  8. Efter mycket letande så såg jag det ligga i ett par buskar. Något skamfilat dock.

    SvaraRadera