torsdag 31 december 2009

Jag såg något

Sitter här nu på morgonkvisten och tittar ut genom fönstret. Plötsligt såg jag något som rörde sig utanför fönstret. Jag började direkt skälla ut inkräktaren. Tyvärr såg jag inte riktigt vad det var, men jag misstänker att det var en fjäderkotlett.

311220091690
Sippo: Såg du, Snuffe?!
Snuffe: Mjaou mjaou! Självklart gjorde jag det.
Sippo: Du såg vad det var för något va?
Snuffe: Självklart! *fnyser*
Sippo: Jaha?
Snuffe: Vadå jaha?
Sippo: Vad var det för något då?
Snuffe: Ehhh. Det jamar jag inte. Du först.
Sippo: Ehm, nej nej. Du måste jama först vad du såg.
Snuffe: Nehe. Det måste jag inte alls.
Sippo: Joho! Det måste du visst.
Snuffe: Nehe!
Sippo: &#&¤&! *hotar med tassen*
311220091691
“Jag tänker då inte jama för Snuffe vad det var jag såg.” *mutter*

11 kommentarer:

  1. Vilken start på dagen! Fjäderkotletter är alltid spännande.Du får tänka på att Snuffe inte är en lika välutbildad katt som du. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Oj, oj. Spännande är bara förnamnet! Måtte inkräktaren komma tillbaka och visa sig ordentligt. Lite fuskigt att bara låta sig skymtas så där. Vi litar på att du och Snuffe (mest du, förstås) håller ställningarna så att inte inkräktaren blir för kaxig. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Dui & Deco: Ibland glömmer jag bort att Snuffe fortfarande är ungkatt. Tass tass!

    Findus & co: Vi håller tassarna för att inkräktaren kommer tillbaka så vi kan fixa bildbevis på intrånget. Självklart ser vi till att den inte blir för stöddig. *tass*

    SvaraRadera
  4. ojdå,inkräktare på tomten? bäst du skäller ut den/det...
    GOTT NYTT ÅR PÅ ER GRABAR!
    /tass från pojkarna bus,murre och pip.

    SvaraRadera
  5. Du gjorde VADÅ mot inkräktaren? Läste jag rätt?
    Hmmm?
    Har du gått en kurs i hundiska i smyg?
    -Matte, matte, vet du vad? Sippo SKÄLLER! Matte, matte, då kan vi prata med varandra, han och jag.
    *vift vift vift vift*
    *funderar*
    Och jag som hade tänkt att jag skulle skriva till alla katter som läser alla Sippotankar...
    Jag hade tänkt be er att förena er med oss vovvar mot SMÄLLISARNA i stället för att klagojama om oss.
    Husse och matte har sagt att det här är värsta SMÄLLISDAGEN på hela året.
    *darra darra*

    Kan vi inte starta "Knutna tassar mot SMÄLLISAR"?

    Trots annalkande oljudsterror önskar jag innerligt från djupet av min svartvita päls:
    GOTT NYTT ÅR alla vänskapligt sinnade fyrbeningar!!!

    Trassla pälsboll

    SvaraRadera
  6. Fjäderkotletter! Fnissar så pälsen lockar sig under magen! Tänk vad man får mycket underhållning här hos dig Sippo. Gott Nytt År önskar vi er och jamar med i Trasslas förslag om Knutna Tassar mot Smällisar!

    SvaraRadera
  7. Det är nog lätt att man glömmer att alla inte är lika välutbildade som man själv om man är ett riktigt proffs. Precis som Dui och Deco jamar så har du åratal av rutin som Snuffe inte har ännu. Sen har han ju sin stolthet också som gör att han inte vill avslöja att han inte har samma koll som du på läget. Men det är jag säker på att du bjussar på, särskilt så här till nyår?

    SvaraRadera
  8. Kattliv: Jag jamar ut dom efter noter.

    Trassla: Eh, jag skällde på jamiska alltså. Smällandet gör inte mig så mycket. Jag brukar faktiskt sitta i fönstret och jama åt det som blixtrar. Fast jag har hört att ni skällisar tycker sånt är jääätteläskigt. *tröstartass*

    Fjutten: Det var faktiskt inte jag som kom på det ordet. Det var nån av mina kattkompisar som bloggar. *funderar* Katten också, jag kommer inte ihåg vem. Protestlista mot smällisar går att beställa från Jamlunda universitet.

    Kattson: Jo, jag brukar tänka så. Det där med stolthet är väldigt viktigt för oss katter. Så jag bjussar på det. *tass*

    SvaraRadera
  9. Det är prexis som när jag hittar något ute, ja något som jag spårat upp, då kommer Illerson sättandes och undrar vad jag hittat. Humf, hittar jag då talar jag inte om får han väl lista ut själv.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  10. Liza: Gott nytt år! *Svansdans*

    Hillman: Precis! "Luska ut det själv" brukar jag jama när dom frågar. *tass*

    SvaraRadera