söndag 27 december 2009

Missförstånd

Låg på skrivbordet och var lite filosåfisk, som det så fint heter. Husse satt med såna där “lurar” på öronen och muttrade åt datorn. Plötsligt känner jag en enorm önskan att bara få gosa med husse. Jag trycker min vackra nos rakt upp i ansiktet på honom, så att det inte ska bli något missförstånd om vad jag vill. Det blev det ändå.

271220091663
“Hur kan mitt nosbuffande förväxlas med att jag vill kammas?!”

När han tog av sig lurarna, så såg jag fram emot en rejäl dos gos. Jama om förvåning då husse börjar kamma mig istället! Tydligen tyckte han att min vinterpäls började bli onödig eftersom vi ändå inte gick ut. Han mumlade något om att jag ändå bara dumpar den i hans ansikte. *fnys*

För att verkligen visa vad jag tyckte om det där kammandet, så satte jag tänderna rakt i armen på honom. Då fick jag bannor för det också. Trots att det egentligen var hans eget fel. *dubbelt fnys*

271220091656
“Nu schå har jag dig husche.” *tugga tugga*

Efter en givande diskussion så gick jag med på ett par minuters pälsvård. Vad gör man inte för husfriden. Dessutom så kändes det faktiskt rätt skönt att bli kammad. Om man bortser från husses totala brist på försiktighet när det gäller tovor i pälsen. AAAAAAJ!

271220091664
“Jag och min ärkefiende; kammen.”

16 kommentarer:

  1. Troligen var det de där luringarna som förvred förståndet på husse. Annars hade han nog hört rätt på nosbuff och pälskrattning. Bra att du markerar med lite armgnag att vilka dumheter som helst inte kan tolereras. Så kan man ge efter lite senare så att ens människa TROR att den har vunnit.

    SvaraRadera
  2. Han är lätt förvriden min stackars husse. Armgnag var ju ett måste för att rädda ansiktet. Jag finner mig ju inte i vadsomhelst. Att låta sin människa vinna är ju ett storsint drag som vi katter ofta använder. Ni är ena kloka kissar, det hör jag.

    SvaraRadera
  3. Du kan tydligen inte var tydlig nog med dina signaler till din husse. Vad säjs om att vara ÖVERtydlig nästa gång...Själv är jag rädd för att jag kommer att bli utsatt för något liknande endera dagen

    SvaraRadera
  4. VAAA!
    Fick du inte något pesentkort på kamningsfria dagar i julklapp?
    Jag vet hur det känns...min päls är minst decimeterlång och mjuk...GISSA vad som händer med den...TOVOR såklart...

    *tröstartass*

    Trassla (gör skäl för mitt namn), leg. pälsboll

    SvaraRadera
  5. De där kammarna är livsfarliga när man har tovor!! *rys*
    Och när man försöker springa ifrån så biter den till bara ännu värre!! :(
    Skönt att höra att du är välbehållen iallafall!!

    Tass
    //Hajen

    SvaraRadera
  6. Maya: Du har nog rätt. Nästa gång ska jag tejpa fast ett plakat på svansen där det står KAMMA EJ med stora bokstäver. Då kan det väl inte misstolkas? Hoppas att du har bättre tur än vad jag hade. *suckar*

    Trassla: Jag visste inte ens att det fanns såna kort. Husse sa att det bara var en legend. *mutter* Detta pälskammande drabbar oss alla, oavsett om det är skällisar eller oss katter.
    Tack för tröstartassen. *morrhårsvift*

    Tre katter: Precis! Försöker man vrida sig runt för att möta angreppet, så gör det jätteont. *sniff*

    SvaraRadera
  7. Människor har så mycket konstigt för sig. Hörde en gång nån säga att "vill man bli fin får man lida pin". Har du hört nåt så fånigt? Bli fin - om man redan är det då, som i ditt fall. Nej, husse behöver sig nog en åthutning ibland. Vid nästa försök får du se till att han kammar noll.

    SvaraRadera
  8. Är jag fin?! Tack så mycket. *generad* Jag har också hört det där dumma uttrycket om att lida pin. Det måste varit en människa som kommit på det. *svansknyck* "Kammar noll" *mjurr mjurr* Jag skrattar så morrhåren hoppar.

    SvaraRadera
  9. Nä men vilken husse du har. Först förvandlar han gosstunden till dra-och-slita-i-pälsen-stund. Sen snor han din twitter till råga på allt.

    Trösttassar till dig Sippo.

    SvaraRadera
  10. *nickar ivrigt* Så sant som det var jamat! Snart snor han väl mina morrhår också! *svansknyck*

    SvaraRadera
  11. Borste är ok men kam nej där går gränsen även för mitt tålamod. Förstår fullkomligt att du bet husse i armen, skulle min husse försöka något så dumt skulle han vara glad för ett bett i armen, hihi.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  12. jadu våra människor är inte alltför duktiga på att tyda våra katt signaler!
    /tass

    SvaraRadera
  13. Var lite försiktig med den där skylten, bara... det är lätt hänt att din husse läser orden "kamma MEJ" istället för "kamma EJ"...

    Tass från Imma, abbemissa, som älskar när matte håller på med min päls!

    SvaraRadera
  14. Hillman: Personligen tycker jag att borste och kam är likadan. Det river och drar i min päls. Tassen!

    Kattliv: Nä, ibland blir det lite missförstånd, om man så jamar. Tassen.

    Imma: Oj, det tänkte jag inte på. Antar man måste ha det i åtanke eftersom han trots allt bara är en människa. Tass tass.

    SvaraRadera
  15. Hej Sippo!!

    Min mamma har en likadan kam som din husse. Jag tycker inte heller om den. Men, hon har något som ser ut som ett litet piggsvin...en karda kallar hon den...den är sköööön!

    Tass o Jam!! ~ Flipper ~

    SvaraRadera
  16. Hm, är inte så säker på att jag vill ha ett piggsvin i närheten av mig. *darr*

    SvaraRadera