onsdag 9 december 2009

Lugna tassar

I dag har det faktiskt varit ovanligt lugnt. Det är nästan så jag blev lite fundersam på om jag tappat hörseln. För att testa denna teori, skickade jag Snuffe på att slita i persiennerna. Min hörsel fungerade alldeles utmärkt, för jag hörde husse bröla åt mig från sängen. “Håll &#¤& !!!” sa han. Varför får jämt jag skulden? Det var ju Snuffe som spelade persiennharpa. *mutter*

“Skyll på rätt katt!”

Annars har jag mest legat och sträckt ut mig på skrivbordet. Vilket förstås inte uppskattades av alla. Mest irriterad blir husse när jag lägger min svans över den där fuskmusen.

091220091517
“Hur kan man säga elaka saker till lilla söta jag?”

Så skickade vi, eller snarare husse, in en bild till tidningen. Med lite tur kanske Snuffe kommer med i år. Jag var ju med förra året.

Här är länken till tidningen.

9 kommentarer:

  1. Visst är det orättvist när man får skulden för sånt man inte gjort? Snygg bild på dig på skrivbordet tycker vi. Snuffe är fin i tidningen också, Vi håller tassarna för att han vinner..Tasskram

    SvaraRadera
  2. Alltid vi katter som blir skyldiga. *fnyser* Jag borde kanske skickat in en bild på mig med? Fast jag kom ju till final förra året, det får kanske räcka. Ska jama till Snuffe att ni hejar på honom. Då blir han glad.
    Tassen!

    SvaraRadera
  3. Är det dax för lussekatterna igen!?? det har nog inte min människa upptäckt...
    *tass snygging*

    SvaraRadera
  4. Jepp. Lussekatterna invaderar stan. *nospuss*

    SvaraRadera
  5. Väldans vad många kompisar du har där du bor. Fast Snuffe är förstås coolast av alla. Håller tassarna för att han ska bli lussekatt. Om han nu vill det.
    Mycket märkligt att du får skulden när det är Snuffe som spelar. Din husse kanske behöver såna där extraögon att sätta utanpå sina egna?

    SvaraRadera
  6. Snuffe har ju klart vinnarprofil. Det känns lika självklart att han ska vara med i år som att du var med förra året.
    Att du får skulden för att Stuffe spelar persiennharpa *hrrm* - nja, var det inte du som gav Stuffe i uppdrag att spela? Kanske inte HELT orättvist att du fick lite av skulden? Men sånt kan du nog ta när du i alla fall tar hem poäng på bilden. Är det husses slips som syns i överkanten?

    SvaraRadera
  7. Eh... hur går det till att rösta? Vi ville rösta på Snuffe, för vi tänkte att han kanske kunde vinna godis som ni sedan kunde dela på... men vi hittar ingen röstfunktion?

    Tass från Klosterkatterna.

    SvaraRadera
  8. h persiennharpa,det ägnade jag mig åt i mina yngre dagar/tasshälsningar från pip.

    SvaraRadera
  9. Gustav - Jo, det har du nog rätt i. Snuffe hälsar och tackar för tasshållandet. Att husse skyller på mig fast det är Snuffe, är nog av ren vana. Jag var ju en riktig buskatt när jag var liten kisse.

    Kattson - Det skulle vara bra för hans självkänsla om han också fick vinna en gång. Jag har då inget minne av att jag sa åt honom att spela... *host, harkel* Det är husses slips som hänger och dinglar i bakgrunden. Han har inte orkat hänga in den i garderoben än.

    Imma - Hm, undra om röstningen startar ett visst datum. *funderar*
    Tass tass.

    Kattliv - Pip! Där är du ju din buskatt. Vet du hur oroliga vi har varit eftersom din blogg försvann?! *hytter med tassen* Yngre dagar? Trodde du fortfarande var ungkatt.
    Tassen!

    SvaraRadera