måndag 14 december 2009

Morgonpromenad i det vita

Möttes av ännu mer vitt när jag gick ut på morgonen. Dessutom så hade det kommit ner underkylt otäckt blött under natten vilket snabbt förvandlades till otäckt halt.

141220091554
“Akta fötterna husse. Det är väldans halt här.”

Vi gick en halv sväng igenom mitt skogsparti. Men efter att husse fått sjuttielva grenar i ansiktet, så blev han sur och ville gå ut. Det var en dum idé eftersom vi precis hade klarat oss igenom alla grenar. Nu blev vi ju tvungna att gå igenom allt igen. För andra gången hördes husses ljuva stämma över skogen, som skrämde slag på det lilla djurliv som fanns kvar.

141220091558
“Om man tittar noga husse, så ser man lite grönt under det vita.”

På vägen hem hände något sannerligen underligt. Jag halkade. Har i skrivande stund fortfarande ingen aning om hur det gick till, men plötsligt släppte höger baktass. Underligt. Värst av allt var att husse såg det. Så nu får man väl höra talas om det hela vintern. *mutter*

9 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt med det där otäcka vita, men inget ont som inte har nåt gott med sig. Det blir ju väldigt effektfullt med de vita flingorna i din svarta päls. Stiligare julkort kan man knappt tänka sig, så håll ut och håll dig och husse på benen.

    SvaraRadera
  2. Hm, det har du ju förstås rätt i. Jag tänkte inte på det faktiskt. Det bevisar ju bara det jag alltid jamat, du är en klok flicka du. *morrhårsvift* Nu fick jag nya krafter så jag orkar hålla min benviftande husse på rätt köl. *svanskram*

    SvaraRadera
  3. Vad trodde han på för myter? Några av dom jag skrev ner kanske?:)

    Jag själv är ganska nybliven kattägare jag har bara haft katter i några år, men har redan förlorat en av mina älskade katter, då var han försäkrad, vaccinerad, åt Orijen och levde ett liv som innekatt. Så det är aldrig någon garanti, det vi kan göra är att göra det bästa vi kan, och uppskatta den tiden man får tillsammans.

    /Em

    SvaraRadera
  4. Sippo! Det är utfällda broddar som gäller nu! Akta så du inte bryter tassarna, det är väldigt lätt hänt.

    SvaraRadera
  5. Em - Jo, han trodde bland annat att det var okej att ta oss i nackskinnet. Som tur var så hände det inte så ofta, men ändå. Så trodde han på myten om att hundar är smartare än katter. *fnys* Har du hört något så dumt? Det gör jätteont att förlora sin livskamrat. Både husse och jag har gjort det. *sniff* Men som du säger, det gäller att uppskatta tiden tillsammans och det gör vi verkligen.

    Skat-Ann - Kan du då säga åt husse att ge katten i att klippa mina klor?!

    SvaraRadera
  6. Jaha, så då är jag inte ensam om att halka, här var det lite värre för helt plötsligt så åkte ena framtassen undan. Det höll på att bli hakan i backen men jag lyckades få tillbaka balansen.

    Jag trodde inte att katter halkade men visst ibland händer det väl.

    Glöm inte att rösta på Slumpen länk via Wikipedia.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  7. Jag halkade egentligen inte. Det var ett avancerat försök i skridskotango. Det är en ny dans som är populär bland tvåbeningarna har jag hört. Ska rösta på Slumpen. *vift*

    SvaraRadera
  8. Vi tycker iallafall du är riktigt snygg till vitt!! :)

    Tasselitass
    //Tre katter

    SvaraRadera
  9. Tack tack. Så snälla ni är. *spinner*

    SvaraRadera