fredag 11 december 2009

Jag vägrar tro på det!

Vi alla tvinnade morrhår! Nu går skamsen skällis på torra land. Läste i expressen, att hundarna vinner husdjursfighten. Jag finner detta påstående helt pälsresande. Det luktar mutor och gammal kattlåda om allting.

Varenda människa som bor hos en katt, vet att vi lätt slår skällisarna med framtassarna bakom ryggen. Men i dom här testen så lät vi så klart vår stolthet gå förre vinnarinstinkten.

Självklart vinner skällisarna eftersom dom är så angelägna om att göra allt som tvåbeningarna säger. *fnyser föraktfullt*

Jag menar, hur smart kan man vara när man nosar människor i klockspelet?!

Jag uppmanar alla kattkollegor att starta en gosstrejk. Från och med i dag blir det inget gos med våra människor innan vi fått en offentlig ursäkt i alla tidningar och en egen parad på kattens dag!

Läs den pälsresande artikeln här.

14 kommentarer:

  1. Voff, ÄNTLIGEN!
    Jag säger inte mer av artighet och hänsyn till inblandade parter.
    Man är ju UPPFOSTRAD...!

    Fnissvoff,
    Trasslavovven

    SvaraRadera
  2. Vi kan ju alltid låta dem tro att det är så, själva vet vi ju bättre..Tasskram

    SvaraRadera
  3. Trassla - Klart att du är artig och väluppfostrad. *ahem* Dutti' voffe. *fniss fniss*

    Mad - Jäs wiii will

    Dui & Deco - Precis. Diplomati tror jag det kallas.

    SvaraRadera
  4. Du sätter tassen på den ömma tån, Sippo! Fåniga tvåbeningar föredrar hundar eftersom de gillar att bestämma över någon - luktar taskigt självförtroende lång väg, tycker jag. Kloka tvåbeningar föredrar katter just för att vi bestämmer själva och det tycker dessa tvåbeningar är rätt och riktigt. Tvåbeningar som inte gillar katter känner som de gör för oss därför att vi inte tar order... *fnissar*

    Tass från Imma, abbemissa och den som bestämmer här i klostret.

    SvaraRadera
  5. Imma, du är vald till dagens katt av Sippo's kattologiska institut. Du har gett den bästa förklaringen som bara går! *svanskram*

    SvaraRadera
  6. Imma verkar väldigt klok. Dåligt självförtroende är just vad det är frågan om. Jag tycker i alla fall inte den där tävlingen verkade seriös, och nu när jag ser resultatet är jag övertygad. Låt skällisarna vinna den i år. Nästa år bojkattar vi den totalt.

    SvaraRadera
  7. Kattson - Imma är en väldans klok kisse. Hon jobbar på ett kloster och då måste man vara klok... och öhh, proper? Jag tycker inte heller tävlingen verkade seriös, för då skulle dom ju testat mig mot skällisarna. Du har helt rätt, dom får vinna i år så bojkattar vi den nästa år. Tassis på det.

    SvaraRadera
  8. Voff!
    Vet ni vad?
    Min matte, och ÄNNU mer min husse, är ALLERGISKA mot katter. De nyser och kippar efter luft, framför allt när de träffar en av deras valpars katter. Det är deras äldste valp med familj som har abessinierkissar. Husse kan inte sätta sin tass innanför dörren hos dem. Då kan han inte andas.
    DÄRFÖR valde de mig.
    Tibetansk terrier.
    En del säger om min sort att vi är en tredjedel hund, en tredjedel katt och en tredjedel människa.
    För vi tänker SJÄLV.
    Men OK. Jag är Dutti Voffe också.
    Då liiitar matte på mig. Och jag får mycket godis också.
    Det är inte så dumt att vara Dutti Voffe...

    Voffar bäst som voffar sist...

    Trasslahunden

    SvaraRadera
  9. Hm, husse brukar säga att jag är hälften hund. Mest för att jag rullar runt i gruset. Vet inte om det är en förolämpning eller komplimang. *funderar* Men det är tur att dina människor har dig när dom inte kan ha katt.
    *tass*

    SvaraRadera
  10. Vad jag känner lämpar sig väl inte i tryck på den här sidan, det är jag alldeles för finkänslig för.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  11. Jösses, vad _är_ det här för sida?

    SvaraRadera
  12. Det är min blogg jööö. Välkommen till Katten Sippo's betraktelser. *svanshonnör*

    SvaraRadera