onsdag 16 december 2009

Jag vägrar gå ut!

I dag var jag bara tvungen att sätta ner tassen på allvar. Husse började pälsa på sig dubbla byxor, tröjor och så satte han fast en luva med en fastväxt björn på, på jackan. I denna mundering trodde husse att han skulle kunna locka ut mig. Skulle inte tro det! *pekar tass*

161220091577
“Gå ut? Är du inte riktigt klok i bollen?! Det stormar ju ute!”

Han började med lock och pock samt fåniga läten. Sedan började han jaga mig med den där förjamade selen, trots att jag protesterade högljutt. Men husse påstod att jag skulle ändra mig och vilja gå ut ändå, två minuter efter han somnat om igen. *fnyser* Vad ska man jama om det? *fnys igen* Nåjam, det blev en vild strid i hallen, men jag gick ur den som vinnare på teknisk knockout. Jag släpade nämligen med mig hela hallmattan ut.

161220091579
“Jagvillintegåut! Men släpp då! SLÄPP! Somjaghatardignuhusse!”

Det slutade med att vi gick och la oss allihop. Tror husse behövde lite sömn, han har mått lite risigt i dagarna.

5 kommentarer:

  1. Käre Sippo! Har inte din husse uppfattat att det finns tjocka sköna tröjor att ha utanpå pälsen när det är så här läskigt vitt ute. Aragorn använde alltid sin svartgrå tröja och om - jag säger OM - Conny vill gå ut en sväng någon dag i snön, så får han ju använda den tröjan. Hans egen, som han hade med sig, är ju alldeles för tunn! Kanske kan man ha några sköna tassvärmare på sig också. Av fårskinn t.ex. med ullen vänd inåt?? Bara ett tips alltså.
    Mjuka smekningar från gammelmatte Gittan

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar jag om du riktigt vet hur bra du har det Sippo. Att husse vill gå ut med dig även när det är lite trist väder ska du ju bara vara glad för egentligen. Han gör det ju för ditt bästa, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Gittan - Husse har ett par riktigt tjocka tröjor nånstans, men om jag inte minns fel så använder vi katter dom som liggplatser. *ahem* Tassvärmare låter lite mysigt faktiskt. *spinner*

    Kattson - Ibland blir man lite bortskämd tror jag. Jag är självklart glad över att ha ett hem, men jag finner mig inte i vad som helst.

    SvaraRadera
  4. Om det inte var för att vi måste gå ut för att göra våra behov så vill inte vi heller gå ut, det är för kallt, 15,4 när vi var ute med matte. En timme senare var det bara 14,2 minus förstås men ändå, matte hade väl kunnat lugna sig en timme, att jag (Hillman) stod med bena i kors hade hon kunnast strunta i.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  5. Det är ju en klar fördel med att ha en låda innomhus. Kan ni inte lära er att använda porslinslådan inne?

    SvaraRadera