fredag 11 december 2009

Förvirrad

Jag vet inte riktigt vad det var med mig i morse. Jag låg och vilade mig på tvättmaskinen och väntade på att husse skulle dricka upp sitt morgonkaffe så vi kunde gå ut. Men när han väl hade klätt om, då tappade jag all lust för en promenad. Husse stod och pratade med mig en stund. Frågade om jag hade en medelålderskris eller liknande. Jag förklarade för husse att en katt har aldrig kriser, den har bara mindre välplanerade situationer som den självklart ändå är beredd på och klarar att hantera utan problem. Plötsligt hade jag selen på mig och blev utsläpad på gatan. *mutter*

111220091524
“Jag kan bara inte bestämma mig för vilken buske jag ska nosa på. Men sluta stressa mig då.”

Väl ute så kunde jag inte bestämma mig för åt vilket håll jag skulle. Så det slutade med att jag sprang fram och tillbaka mellan två portar på innegården. Då och då stannade jag till och nosade på en buske.

Till slut tröttnade husse och tvingade mig att gå vidare. Då började jag fotvandra mellan två buskar istället. Husse såg nu ut att vara väldigt nära ett sammanbrott.

111220091523 Det blev ett par varv runt grannhusen och sedan en sväng över parkeringen, där jag kontrollerade alla strecken. Efter denna avancerade övning så bestämde jag mig för att gå in. Självklart ändrade jag mig när jag stod vid ytterporten. Där stod jag och velade tills husse hade fått en lagom illröd färg i ansiktet.
 

Förstår inte varför människor hetsar upp sig så dant. Gör som oss katter och ta det lugnt istället.

111220091521
“Gör som mig husse. Men nu blir du så där röd i ansiktet igen…”

4 kommentarer:

  1. Det är ju förjamat som tvåbeningar beter sig ibland. Även om din husse hör till de bättre i arten så får man ju inte glömma att han är en tvåbening trots allt. Precis som om du inte hade tillräckligt att göra utan att du skulle släpas ut när du kanske hade andra planer? Du kanske hade tänkte gå ut en kvart senare, eller? Hoppas husse lugnat ner sig nu och att tomtefärgen försvunnit från ansiktet.

    SvaraRadera
  2. Tack för stödet kompis! Man kan verkligen undra vad hundan husse tänkte på när han gjorde så där. Ibland tror jag faktiskt han glömmer bort vem som egentligen bestämmer. Tror jag ska påminna honom vid 4-tiden imorgon bitti. Tomtefärgen försvann när han fick lite mera kaffe hemma. Människor... *fnys*

    SvaraRadera
  3. Bäst du lär husse att kola ned, inte bra att hetsa upp sig de får bara högt blodtryck. F´låt att vi inte har kommenterat så mycket matte har vart lite risig med huvudpine. Det ska hon va gla för då vet hon att det är något innanför pannbenet, hihi.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  4. Jag har jamat flera gånger att han måste lugna sig. Men det verkar inte ha någon effekt. Ta väl hand om matte.

    SvaraRadera