fredag 4 december 2009

Påpkårn

Det är inte för mig själv som jag jämrar mig. Utan det är för min smått kortsiktstänkande husse. I går köpte han nämligen nåt som heter påpkårn (popcorn) som han stoppade in i det som kallas micro. Det började poppa och smälla, så jag funderade ett tag på att ta skydd under skrivbordet. Som tur var behövdes inte det.

Efter ett tag så kände jag att det luktade mums om dom där påpkårnen, så jag satte mig snällt nedanför soffan och försökte med mina sorgsna kattögon, få husse att dela med sig lite.

041220091495
“Vem kan neka en katt godsaker? Hörrö, ge hit godiset!”

Självklart fick jag en pytteliten bit, men den satte sig så klart så dumt att jag knappt blev av med den. Dessutom hade husse hällt på halva saltkaret. Visserligen var det inte så mycket på min bit, men ändå…

Husse glufsade i sig för kung och fosterland. Det slutade ju så klart med att husse låg i soffan och jämrade sig över magont. Sedan fick han springa mellan toa och soffan ett par gånger.

21112009033
“Att gömma sig i husses kalsonger medan han fortfarande hade dom på sig, var väl kanske inte dagens smartaste drag…”

En normalt funtad katt skulle ha lärt sig av misstaget och undvikit godiset för all framtid. Tyvärr är min husse lika begåvad som en skål jordnötter. *tassen för pannan* Han glufsade i sig ännu en påse i dag, och gissa vad som hände? Jo, han låg i soffan och förgiftade omgivningen med underliga läten och en minst sagt oangenäm doft!

6 kommentarer:

  1. Stackars dig Sippo, och stackars husse. Påpkårn är ju inte så lättsmält, så husse borde lärt sig av dig - nämligen att ta ett enda och vara nöjd sen. Hoppas du slipper lida av sviterna efter framtida intag nu.

    SvaraRadera
  2. Tar också tassen för pannan! Du har det inte lätt i din uppfostrargärning! Här gäller nog bara en sak, att NÖTA in vett samt att vara tålmodig med honom. Du kommer förstås även i fortsättningen föregå med gott exempel, och vem vet, till slut kanske även han fattar? Tänk på att han är en tvåbening, man får inte begära för snabba resultat! Ha en bra helg, kompis!

    SvaraRadera
  3. Kattson - Det var på morrhåret att jag packade min väska och flyttade till Kurristan. Men nu har husse lovat att sluta föra oväsen med bakdelen. Tveksamt, jamar jag bara.

    Gustav - Jag nöter så mycket jag kan. Tålmod har vi katter mycket av, men ibland så räcker inte ens det. Jag ska göra som du säger och föregå med gott exempel. *djup suck*
    Ha en braig helg du med.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo jag lade upp din medalj på min blogg, men det har varit så mycket att blogga om på sista tiden, hoppas att du hann se den?
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  5. Mjaou?! Det måste jag genast tassa över och titta på. *nospuss*

    SvaraRadera
  6. Nu hittade jag inlägget. Tack snälla söta rara!

    SvaraRadera