torsdag 24 december 2009

Vilken Julafton

Här har det minsann hänt saker i dag, det jamar jag bara. Morgonen började precis som vanligt, men runt lunchtid så kom gammelhusse och hälsade på. Jag trodde ju att han skulle komma in och hälsa på oss, eller mig i alla fall. Snuffe sprang ju och gömde sig.

Tyvärr så var det så att husses bil var lite trött och vägrade starta. Så gammelhusse och husse stod och monterade bort något som kallades för bilbatteri. Jag hörde på deras tonfall när dom väl kom in, att det hade strulat lite, men så kom husse på en lösning och plötsligt lossnade allt. Själv tycker jag det låter läskigt med lösa batterier som springer omkring.

241220091644
“Först fick husse arbeta lite för att få bort det otäckt vita.”
241220091646
“Han påstår att halva nordpolen låg över bilen.”

Så var det dags att dela ut julklappar. Husse hade köpt mjukmat i lyxförpackning åt oss katter. När han hade lagt upp två skålar med varsin smak. Jag vet nu att jag inte gillar lyxmat. Han skulle köpt hem räkor som jag ville. *suck*

Husse fick ett väldans underligt paket. Jag blev lite orolig när jag såg bilden på förpackningen. Husse skrämde dessutom pälsen av mig när han sa att det var ett badkar för katter! *ryser*

241220091647
“Men VAD är detta husse?!” *nosar försiktigt*

Som tur var så skojade husse bara med oss. Jag jamade ut honom efter noter och förklarade att sådana skämt vill vi inte veta av i fortsättningen, för då kommer jag lägga ett skämt i hans säng.

 

Så försökte gammelhusse att tala allvar med mig om något. Jag vet inte riktigt vad han ville, för jag gäspade så högt att jag överröstade honom. *hehe* Tydligen så var det gulligt för båda två började skratta åt mig. Jag fattar noll.

12 kommentarer:

  1. Det var ju tur att husse fick fram bilen under all snön. Bilar kan ju liksom människor bli trötta ibland. Oftast blir de det när det är som mest olämpligt. Nu har ju allt rett ut sig och du har konstaterat att du inte tycker om lyxmat. Antar att husse blivit vederbörligen informerad om saken så han inte gör om MISStaget. Sen undrar jag vad det var för skämt du hade i tankarna när du skulle lägga nåt i husses säng? Du får också reda ut vad det var husse och gammelhusse skrattade åt. Vi läsare kan inte leva i ovisshet om detta och säkert inte du heller. God Jul.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppades faktiskt lite att brummisen skulle fortsätta att vara sjuk. För då kan inte husse tvinga in mig i den för att åka till stickisen. Fast å andra sidan kan han inte heller handla kattsand. *suck* Jo, jag tänkte att dra ett skitdåligt skämt, om jag så jamar. *blink blink* Fast det är inget man säger i en söt dams närhet. F'låt. *slokörad* Angående skrattsalvorna mot mig, så ska jag minsann nosa reda på sanningen.

    SvaraRadera
  3. God jul önskar vi er! Hoppas du får räkor på nyårsafton istället Sippo. Vår matte tyckte ni var så söta med tomteluva så hon sydde en till oss. Trodde hon verkligen att vi skulle uppskatta det??? Nä, bättre julklappar vill vi allt ha! Julhälsningar från Max, Lisa, Ellen, Kompis och Pyssling.

    SvaraRadera
  4. God jul, Sippo och Snuffe hoppas att det blir mycket gos och en och annan räka till kvällen. Gos jul på husse också! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Lösa batterier och kattbadkar?! Så mycket spännande du råkar ut för. Vi tänkte att du och Snuffe kanske fått en mysko dricksfontän, modell avancerad, men så var det tydligen en husseklapp.

    SvaraRadera
  6. Agneta: Jag ska jama med husse om att få lite smaskiga räkor istället för burkmat. Räkor vet jag ju att jag gillar. Jag beklagar att bilderna på oss i luva fick matte att sy en till er. *fniss fniss, harkel* Ahem, kul att ni tittade in och hälsade på i alla fall. *nosbuff*

    Dui & Deco: Tyvärr så köpte husse inga räkor i dag. Men vi ska tigga till oss en extra näve pastiller med kattmynta. Tassen! Husse tackar och önskar detsamma.

    Findus & co: Ibland händer det så mycket att blir nervös. Rackarns husse som får massa underliga saker. Men han och gammelhusse kom på att istället för att kasta den, så ger vi den till en släkting till husse.

    SvaraRadera
  7. Jaså, ett tassbadkar!? Tänk vad människorna hittar på skumma prylar! Matte fick en väldigt fin julklapp, en gäst i stugan! Det var DEN BÄSTA klapp hon kunde få säger hon. Hm...vi är lite skeptiska, kon-kurr-ens stavas det!
    Ta tass om varandra nu och hoppas att räkorna kommer till nyår istället!

    SvaraRadera
  8. Skumma prylar är det minsta man kan jama. Du får se till att kon-kurr-era ut gästen. Det grejar du galant ska du se. *tass*

    SvaraRadera
  9. Ligan hälsar att andra halvan av Nordpolen finns här på deras balkong.

    SvaraRadera
  10. *fniss* Då vet jag var den är då. *fniss fniss*

    SvaraRadera
  11. Din husse har tydligen fått ett fotbad med motor på, matte har ett sånt men hon använder det aldrig. Bara för att jag blev lite skrajsen första gången hon satte på det. Hon säger att det duger bra med vanlig balja. Matte är snäll, som tänker på lilla mig.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  12. Åh, det är ett FOTBAD. Skönt att höra. *pust* Snällt av matte att inte använda den för din skull. *klappar tassarna*

    SvaraRadera