tisdag 17 februari 2009

Äntligen uppmärksamhet

Efter att jamat ut husse efter noter, så gav han med sig och tog med mig på en promenad. Det är förfräsat dumt att jag som katt ska behöva tigga till mig att få gå ut. *mutter*Snö
”Otäckt vitt. Massor av det!”

Husse har börjat få ordning på “telefonhelvetet” som han kallade det. Tror han satt vaken hela natten och pulade. Jag gav upp vid 1-tiden och tassade till min sovplats.

Här kommer ett par bilder som han tog ute på promenaden i dag.

20090217025
“Fortfarande inget nytt under busken…”

Sippo nosar buske
“Hm, misstänker att det vita kommer ramla
ner i nacken på mig om jag nosar här under.

 

När vi kom hem så hördes ett förtvivlat jamande på andra sidan dörren. Det var Snuffe som undrade varför han var ensam. Så fort husse öppnade dörren för att släppa in mig, så passade Snuffe på att smita ut i trappen.

Snuffe vid porten
“Hm, vad händer här då?”

7 kommentarer:

  1. Men Sippo, HUR kan du tigga om att GÅ UT??? när det är ett sånt försvansat kallt väder?. Man fryser ju tassarna av sej och morrhåren blir till isspröt. Nej tacka vet jag elementet.
    Din teknikfreak till husse måste ju läsa manualen...allt går mycket enklare då...jama det till honom...tassar Maya

    SvaraRadera
  2. Verkar som Snuffe vill hänga med ut. Varför får han inte de förresten?

    SvaraRadera
  3. Maya - Jag värmer upp morrhåren mot elementet innan jag går ut. Då håller dom sig varma ett tag. Jag är en ytterst plikttrogen katt som känner ansvar för områdets brunnslock. Husse försökte läsa manualen, men han blir så förjamat ivrig...

    Nea - Snuffe får gå ut, men han vill inte. Husse har haft honom ute i koppel ett par gånger, men då börjar han jama som en galning och vill bara in.

    SvaraRadera
  4. Jag vet vad sega tvåbeningarna kan vara! Brukar få jama en evighet innan jag blir utsläppt på morgonen! Snuffe ser förresten ut att vara en trevlig katt! Hälsa honom från mig!
    Tass!

    SvaraRadera
  5. Snuffe ÄR en trevlig katt. För det mesta i alla fall. Ibland är han lite jobbig när man vill sova. Min svans ligger liksom i riskzonen om man så jamar. Snuffe hälsar tillbaka och säger att du är en riktigt stilig dam.

    SvaraRadera
  6. Hehehe...när jag var barn för några sekel sedan, hade jag en bilderbok som hette "Snuffe, sjukhusgrisen". Tydligen har Sören Åkerby, fotbollstränare, kallats Snuffe efter samma barnbok...
    Stina

    SvaraRadera
  7. Hm, mina kommentarer verkar försvinna lite titt som tätt. Fattar inte ett skvatt. Alltså, Snuffe är hemma är en baddare på att dribbla med tygbollarna och diverse leksaksråttor. Ibland ger han dammråttorna en smäll också.

    SvaraRadera