måndag 23 februari 2009

Väldans vitt ute

Snöigt träd Nu har det kommit ännu mer otäckt vitt ute. Det verkar inte finnas någon hejd på det hela. På grund av allt detta vita så har jag stannat inne mest idag. Jag lurade till mig en kort promenad på eftermiddagen, men det var inte så vidare kul ute. Alla mina stigar var igenplogade så det var jättehöga snövallar som blockerade min väg. Snäll som jag är så ville jag inte riskera husses hälsa och skor genom att tvinga honom igenom allt det där.

 

Sippo vid dörren 
“Kom igen nu husse, skynda dig.”

 

Det blev en runda runt cykelstället och lyktstolpen. Inte ens mina favoritbuskar kunde jag undersöka för allt det vita. *mutter*
Så har jag något viktigt att jama om…

Chinook och Cherokee har försvunnit.

Det var Babsan som frågade mig om jag sett någon av dom, men det har jag ju inte. Det slog mig då att det var förärligt längesen jag hörde dom jama. *vankar oroligt*

Babsan är jätteledsen över att hennes pojkvän har försvunnit. Skänk den lilla fröken ett vänligt jam eller två.

Information kan lämnas här eller till Babsan.

9 kommentarer:

  1. Tycker RUSKIGT synd om dig Sippo! Lider när jag ser alla bilder med så mycket vitt som jag ALDRIG sett. Värsta plågan var filmen. Den måste ungförbjudas upp till minst ett år. Håller tassen för att mardrömmen snart ska över!

    SvaraRadera
  2. Tack för medlidandet. Det gör det hela mycket lättare att stå ut med. Jag hoppas ingen minderårig kisse råkar titta på filmen utan sin människa eller en vuxen katt som sällskap. *svansvift*

    SvaraRadera
  3. Jag ser att du har lika mycket vitt som jag på ditt Område, så jag har gått i strejk. Jag vägrar att gå ut överhuvudtaget. Jag som dessutom är vit skulle väl försvinna i allt det där vita jag med...

    SvaraRadera
  4. Tänk den som kunde gå i strejk... *suck* Fast jag har ju turen att ha en väldigt manlig svart färg, så nu ser husse mig i alla fall. Annat var det innan det vita, då såg han mig ju inte alls.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är väldigt snällt av dig Sippo.
    Att du tar ut din husse på en promenad trots allt det vita! Du är verkligen en snäll och omtänksam katt!

    SvaraRadera
  6. Hej, Sippo! Allt väl trots snön? Vi vill utmana dig: berätta sju sanningar om dig själv i din blogg, skriv att det var vi som utmanade dig och skicka, om du vill, utmaningen vidare till sju kompisar. Det spelar ingen roll vilka slags djur de är (människor duger också)!

    Vår bloggadress är:
    http://blogg.passagen.se/srcarina

    Tass från klosterkatterna Aragorn, Imma och lille Rufus.

    SvaraRadera
  7. Babsan - Jo, det är inte lite man får offra som katt. Fast det är rätt givande när man får se husse trampa omkring som en full älg i det vita.

    Klosterkatterna - Mjaou på er! Husse och jag är inte så bra på sånt där. Men jag kan berätta en sanning om mig själv. Jag är snygg!

    SvaraRadera
  8. Tjena!Fjutten här! Måste skaffa mig solbrillor om jag ska kunna titta ut genom fönstret.Precis som hos er är allt vitt vitt vitt! Och så lyser det en stor lampa på himlen! När man ska glo efter birdisar får man ont i pannbenet, så ljust är det! Vi kräver solbrillor till alla katter i världen så vi inte blir snöblinda!

    SvaraRadera
  9. Åh, det var en förjamat bra idé. Tror jag ska be husse skaffa ett par åt mig. Snöblind vill jag inte bli. Inte solblind heller...

    SvaraRadera