söndag 22 februari 2009

Mera otäckt vitt

Usch och fy! Jag trodde att vädret hade blivit lite bättre sen senast, så jag tjatade till mig en promenad med husse. Jama om chocken jag fick när vi kom utanför porten!

Som om inte det räckte, så stod husses tokiga bror och kastar snöbollar på oss!! Vad får inte en stackars katt stå ut med idag?

Snöig buske
“Brrr, dom där buskarna går jag inte in i.”

Snöigt träd
“Trädklättring blir det visst inte heller…”

 

Sippo vid snöig buske
“Hm, fortfarande tomt här under.”

När jag står som bäst och undersöker mitt revir, så hör jag underliga ljud. Först var jag orolig för att husse ätigt något olämpligt, men det var hans brorsa som kämpade med sin snögubbe…

När jag väl plumsat färdigt i all snö och undersökt viktiga buskar och snögubbar, så var det dags att återvända hem. Vi hinner knappt innanför dörren innan husse sticker igen. Inte ett ord sa han heller. *fnys* När han äntligen kom tillbaka så hade han köpt mumsiga revbensspjäll som han glufsade i sig utan att bjuda. Fast det gjorde nog ingenting, för husse lyckades få mer ben än kött i munnen. Så jag fick roa mig med det som fanns i hemmet. En papperskasse!

Sippo i papperskasse 
“Här var det mysigt ju. Vad glor du på, va?”

4 kommentarer:

  1. G0´morron Sippo! Jag har ett nytt mysterium åt dig att lösa. Vart har Chinook och Cherokee tagit vägen???? Har dom jamat något till dig om att dom skulle försvinna??? Vi som var förlovade och allt!
    Mamma frågar din husse om man får köpa det som är i påsen? Och så skrattar hon lite fånigt.
    Människor!
    Vi jamas mer senare!

    SvaraRadera
  2. Jag har INGEN aning om var dom har tagit vägen. Dom försvann utan så mycket som ett jam. Måste säga att jag är lite orolig... Cherokee fick kanske kalla tassar? Hälsa din mamma att hon kan få hyra påse med innehåll för ett par fiskar om dagen.

    SvaraRadera
  3. Åh vilka vackra vinterbilder!
    Jag var och jagade kråkor i snön nyligen..fast det var mer tö än snö :(

    Tass

    //Zeke

    SvaraRadera
  4. Inte bara vackert utan kallt också. Frös nästan morrhåren av mig ju. Här har det också börjat töa nu. Hoppas det fortsätter så jag kan kolla mina gräsmattor. Tass tillbaka.

    SvaraRadera