fredag 27 februari 2009

Dumma snö

Jag är lite irriterad så här på kvällskvisten. Var nämligen på promenad med husse för att kolla utkanterna av området. Det kan hända så mycket otäckt då dom dumma lyktstolparna fortfarande inte lyser. Husse gick lite försiktigare idag än igår. Vis av erfarenhet skulle man kunna säga.

Själv så måste min erfarenhet tagit semester. För jag klampade nämligen rakt ut i snön. I början gick det bra för snön var hård och jag kunde gå den. Tassade runt i sakta takt då plötsligt det säger plums!

Sippo Bloggar 014
“Dumma snö. Försvinn!”

Först försvinner ena tassen och sen följde den andra efter. När jag då försökte ändra riktning så plumsade även baktassarna i. Ytterst irriterande vill jag säga.

Hela vägen över gräsmattan lät det “tass tass PLUMS, tass tass PLUMS”. Detta följdes av kras, kras, kras. Det var husse som trampade rakt igenom snön hela tiden.

Jag tycker inte om snö. Dumma vita!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dej Sippo! Jag vill ha massor med grööööönt! Satt och tittade på min matte när hon var ute idag - jag måste jama att det var mycket matte på hal is. Jag trodde nästan att vi skulle få ringa efter plingplång taxin.

    SvaraRadera
  2. Förstår inte varför människor måste ut på den hala backen för. Dom har ju ingen balans alls att tala om. Kommer väl själv få ringa plingplång en dag...

    SvaraRadera