onsdag 18 februari 2009

Lite kallt

Husse smet ut i dag utan mig! Jag blev först lite ledsen, men han lovade att han skulle komma tillbaka och ta mig på en promenad.

Det tog en bra stund innan han kom hem och då var hans näsa illröd och klapprade tänder gjorde han med. Men jag var tvungen att ignorera husses lidande, för jag är fortfarande områdeskatt för brunnslocken, samt att jag fortfarande letar efter Masken Börje med både nos och morrhår.

 Sippo Bloggar 013
“Böööörje!?”

Efter en stunds promenerande så insåg jag varför husse hade en illröd näsa. Det var kallt! Jättekallt till och med. Jag kände ett trängande behov av att uppgradera till fluff 7.0 med inbyggd fluffilator. Men trots att nu även jag frös, så gick vi vidare.

Jag var nämligen tvungen att kontrollera min lilla gräsplätt som jag alltid tar ett par tuggor av. Vem vet, den kanske hade sprungit bort under natten. Som tur var hade den inte det.

Sippo Bloggar 021
*tugg, smask, tugg, tugg*

 

Efter avklarad patrull så intog jag min position brevid husse på skrivbordet. Han kämpar fortfarande med sin nya leksak i form av sån där måbiltälefån, eller vad det heter. Blir aldrig klok på det där.

Sippo Bloggar 019
“Jag håller ögonen på dig husse.”

 

Det kallt om nos och tassar var
jag trots det ändå ansvar tar.

-Sippo, frusen brunnskatt.

8 kommentarer:

  1. Det är jämrans kallt här också! Man kan bara vara ute korta stunder. Man skulle behöva en extra päls. Kanske skulle prova en sån där fluffilator som du jamade om.
    Håll dig inne i värmen Sippo! Jama din husse om att ni ska tassa ner fortsättningen på dina memoarer snart. Jag vill veta ALLT! Jag är en nyfiken katt!

    SvaraRadera
  2. Kanske skulle börja sälja fluffilatorer. Skulle väl kunna sälja dom för två fiskar styck, eller nåt sånt. Jag försöker koppla svansgrepp på husse och hota med stryk om han inte memoreriar mina memoarer fortare.

    SvaraRadera
  3. Såg att de flygande mumsbitarna också hade uppgradera sin fluff. De såg mer ut som flygande tennisbollar i träna.

    Ja vill också ha en fluffiator om du har någon över, kan tänka mig att betala en Dentapaw för den.

    Over & mouse.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, det är inte riktigt kattvärdigt ute just nu. Jag blir aningen rastlös av att finna samma kyla utanför alla dörrar, oavsett tidpunkt på dagen. Det var strongt av dig att inte avbryta din runda i förtid, tycker jag. Du är en tuff ordförande! Tassen!

    SvaraRadera
  5. Nea - Dumma mumsbitar. Hoppas dom blir för tunga för att flaxa omkring. Då blir det lättare att smyga sig på dom. Jag ska se om jag kan hitta en extra fluffiator. *nosbuff*

    Gustav - Du måste ju ha fruktansvärt med lika hemsk kyla utanför ALLA dörrar. Jag har ju liksom bara en att oroa mig för. Jag försöker hålla mig tuff. Det är inte bara kattmynta och lek som jamförande. Tassen tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Vi har bara varit på balkongen här, men det var kallt om tassarna det med.

    BS:
    Oftast tycker vi det är okej när hon plockar fram blixlådan. FAST inte när vi sover. *morr*
    Sen har vi lärt oss att man ska titta på lådan & nu säger hon att vi ska titta bort.

    Nu ska vi tassa in till dig & sniffa lite.

    Mjaauu
    Gimli & Aragon

    SvaraRadera
  7. Mja, jag patrullerar hellre inomhus jag, det händer som ni vet en hel del med där och nån måste hålla jamen där. Det är som Gustav sa inte kattvärdigt väder ute. Min favvoplats är som bekant elementet. Jag är så frusen av mej, tror jag ska be om en sån där fluffilator eller vad det nu hette. Jag har ju missat en massa uppgraderingar eftersom jag inte är ute så ofta.

    SvaraRadera
  8. Gimli & Aragon - Att bli blixtrad i nosen när man sover är förfräsat jobbigt. Det där med att titta in i kameran bryr jag mig inte så mycket om. När husse säger åt mig att titta så brukar jag vända upp rumpan istället. *hehe* Tassen!

    Maya - Det är väldans viktigt att någon håller jamen inomhus också. Vem vet hur det skulle gå annars? Uppgradering av päls verkar gå fortare ju kallare det är.

    SvaraRadera