fredag 20 februari 2009

Klart väder

Sippo kollar husknuten 1Var ute på en promenad mitt på dagen. Det var jättefint väder. Solen sken och fjäderfäna satt och busvisslade i buskarna. Ärligt jamat börjar jag bli orolig över deras intresse för mig. Jag är faktiskt inte en sån sorts katt. Dom kan väl för Jamlunda hålla sig till sin egen sort?!

Sippo Bloggar 017
“Sluta vissla åt mig!”

Medan jag jobbade med att säkra min husknut för andra underliga djur som smög runt i området, så passade husse på att roa sig lite. Hoppas jag inte får skulden för att ha “taggat” eller vad det nu heter.

Namn i snön
“Husse roade sig med snön han med.”

Katten Snuffe har återhämtat sig bra efter gårdagen. Han visar inga tecken på jamtraumatisk stress. Som den kattolog jag är så har jag konstaterat att han är utom all fara och beräknas återgå till fönstertjänst inom nån dag. Faktum är att jag tror han simulerar lite. I går bet han nämligen mig i svansen. Det är nåt skumt här.

Snuffe vilar
“Simulant katt?”

2 kommentarer:

  1. Tycker nog att Snuffe drabbats av något konstigt i alla fall, med dom där lysande ögonen. Är du helt säker på att han inte hittade något konstigt virus därute?

    SvaraRadera
  2. Visst mjaousan ser ögonen lite underliga ut? Trodde först jag sniffat för mycket på plastblommorna, men nu förstår jag att jag hade rätt. Kanske är något lömskt virus som lurar i buskarna... Agent Sippo återkommer.

    SvaraRadera