lördag 28 februari 2009

Soligt

Idag har det varit jättefint väder nästan hela tiden. Jag var så lycklig att jag bara var tvungen att dansa runt lite i det gräs som tittar fram allt mer. Husse gick med luvan uppdragen över skallen så han såg ut som en riktig skummis.

"Kom nu husse, det är jättemysigt här."

Jag passade på att noggrant nosa på varje kvist och buske som jag hittade. Jag ville verkligen njuta av solen som värmde min päls. Det var så mysigt.

"Åh så skönt med lite sol." *kurr, kurr*

Efter att området var kontrollerat och pälsen lagom varm, så var det dags att gå in igen. Väl innanför dörren möts vi av dagens slöarkatt. Snuffe. Den katten gör ju inget annat än att äta och sova. Jag måste tränat honom bra.


"Jaså, dags att komma hem nu va?"

Snuffe försökte förresten käka upp husses plastblommor igår kväll. Tror han hade varit och tjuvsniffat lite kattmynta...


*tugga, tugga, smask, gnag, smask* "Raaap!"

3 kommentarer:

  1. GRÄSSS!!! Vad HÄRLIGT det ser ut!
    Stackars Snuffe som inte följer med dig ut på patrull. Han vet inte vad han missar. Det goa härliga gräset! Och alla dofter! Han har ingen aning om att det finns riktiga blommor där ute. Bättre än plast! Men han verkar ju vara glad ändå och det är väl det viktiga förståss.
    Tassa lugnt därute Sippo!

    SvaraRadera
  2. Kurraligen vad det såg härligt ut! Vi hade också sol här, men vi såg den från insidan av vårt fönster. Mamma Rozie säger att hon inte vågar släppa ut oss för då kan vi bli överkörda. Det är så mycket trafik, så det "är inte läge för det" säger mamsen. Den där Snuffisen hos dig påminner om "Lill-Spinkis". Han vill också tugga på allt möjligt konstigt, som t.ex element, sladdar, möbler som "står i vägen för honom" och annat "osmältbart". Det är väl DÄRFÖR det smäller så konstigt i kattlådan när han sitter där. Man kan hitta "både ett och annat" där. Ser ut som ett riktigt "skrot-upplag" ibland!
    Men han är sån, Lillen!

    Mjaousans trevlig söndag på er båda! Hälsa husse! / Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  3. Babsan - Snuffe har nog inte alla morrhåren på plats alla gånger. Han försöker smita ut varenda gång husse öppnar dörren. Men om husse försöker få honom att gå med ut, då skriker han av rädsla. Plastblommor är inte bra för matsmältningen. Jag har testat. Tassa lugnt själv.

    Chinook & Cherokee - Det var kanonmysigt ute. Jag har husse i koppel just för han inte ska bli överkörd. Vem ska då mata mig? Snuffe har än så länge inte käkat någon kabel. Men jag tyckte han var framme och provsmakade på elementet. Är det då man får plåtmage?

    SvaraRadera