tisdag 24 februari 2009

Lite varmare ute

Äntligen kommer det lite härlig värme. Med extra jamning på lite. Stack nosen utanför dörren på eftermiddagen för att ta en stärkande promenad, eller paower-wålk som vissa människor kallar det.

Började med att göra husse lite förvirrad när vi stod vid buskarna. Jag kunde nämligen inte bestämma mig om jag skulle hålla mig på den snöfria vägen eller om jag skulle ta och tassa runt i det vita. Det slutade med att jag släpade med stackars husse i jättedjup snö.

Sippo lyfter tassen
“Hm, ska jag, eller ska jag inte...?”

Själv hade jag det rätt bra eftersom det vita hade försvunnit precis vid husväggen. Det passade mig utmärkt. Jag tassade runt på det härliga och ytterst välsmakande gräset. Verkar som hundar undviker att svansa runt min husvägg när det ligger vitt ute. Antagligen så vågar dom inte släpa ut sina människor i det vita. Så går det när man låter människan bestämma.

Sippo vid väggen
“Okej, jag går väl då. Men husse vad
gör du ända där borta?”

 

Sippo vid väggen 2
“Åh så härligt med lite grönt ute.”

 

“Det dumma vita nu försvinner
då äter jag gräs om jag hinner.”

-Sippo, gräslig katt.

9 kommentarer:

  1. Lyckans dig som börjar bli av med det vita eländet. Annat är det här - det vita TOTALVÄGRAR att försvinna. Det håller sej fast överallt inte minsta gnutta grönt här inte. Till och med stallkatterna som är vana vid det vita, tycker att det börjar bli lite väl närgånget, så de har börjat komma in och beklaga sej. Husse gick till och med ut med en konstig brummaskin som spottade iväg det vita lång väg när den gått fram så blev det en stig att gå på utan så mycket vitt på

    SvaraRadera
  2. Gräs är mums! Ser att du har tillgång till riktigt bra gräs som tydligen gömt sig under det vita. Utegräs är BÄST. Matte odlar gräs i en liten ask här inne. Det får Piff och Puff käka, det är under min värdighet att stå inne och bita i gräset. Tassen!

    SvaraRadera
  3. Grääääääääääs! Vi ser gräääääääs på bilden! Och som vi längtar efter detta!*avundsjuk* Här är det 1 meter ner till gräset, tror du vi får se det till midsommar?*suckar*

    SvaraRadera
  4. Ja har utmanat dig och Snuffe att berätta 7 sanningar om er.

    http://mina-egna-ord.blogspot.com/2009/02/7-sanningar-om-nea.html

    Tass.

    SvaraRadera
  5. Maya - Det vita kämpade envist här med innan det började försvinna. Människorna har åkt runt flera varv med stora brummisar som ätit upp det vita eller flyttat på det.

    Gustav - Gräs som legat under otäckt vitt verkar smaka bäst. Husse odlade sånt där innegräs en gång. Men det måste blivit fel för det började växa lite överallt. Låt du Piff och Puff bita i gräset. *hehe* Tassen kompis!

    Fjutten - Det lär nog snart bli gräsligt hos dig med kompis. Jag räknar med att det kommer bli gräsat ute om cirka 12,9 dagar plus moms, eller vad husse kallar det för.

    Nea - Åhh, men jag har ju inga sju sanningar. *sniff*

    SvaraRadera
  6. Jag har inte sett skymten av något gräs på jättelänge!!! Allt är bara vitt, vitt, vitt!!!
    Tänk om det ALDRIG blir grönt igen??? Då får jag flytta dit du bor. Och gå runt ditt hus och smaska gräs med dig. Fast det går ju inte min mamma med på förståss! Jag hoppas gräset kommer tillbaka här snart.

    SvaraRadera
  7. Stackars Babsan. Jag tror nog det gröna snart kommer fram igen. Fast det har tagit längre tid än vanligt nu. En viss oro har jag ju känt, det måste jag ju erkänna. Fast tänk vad kul om du och jag kunde patrullera husknutar och kolla brunnslock ihop. Mjaou!

    SvaraRadera
  8. Åh du sanningslösa katt :D *skoja* De e OK. Du har väl fullt upp med patruller och så.

    Vårt vita har försvunnit nu. Inte ens en vit fläck kvar och de e SKÖÖÖÖNT tycker ja.

    SvaraRadera
  9. Okej, jag HAR sju sanningar. Får se om jag tassar ner dom lite senare. Måste komma på vilka sju sanningar jag ska jama om.

    SvaraRadera