fredag 6 februari 2009

Otäckt vitt

Sippo Bloggar 003 Usch, nu har det rasat ner massor med otäckt vitt på marken. Jag märkte att det kom en hel del igår kväll, men hoppades på att det skulle försvinna. Nu visar det sig att det bara kommit mer hela natten. Jag hatar otäckt vitt! Jag vill ha en lag som förbjuder otäckt vitt när jag ska ut och gå.

“Buskarna ser lite lömska ut”

Sippo Bloggar 005 Sippo Bloggar 006
“Ännu mer otäckt vitt.” “Titta! Stora högar med vitt.”

Natten var jätterolig, för oss katter i alla fall. Snuffe och jag busade hela tiden, vilket gjorde att husse inte fick sova nånting nästan. När vi äntligen lugnat oss, så ville jag ju titta ut genom mitt fönster. Men självklart var persiennerna nere. Det försökte jag åtgärda med tassen, men då kom husse farandes som en ilsken noshörning. Efter att ha jagat ner mig så la han sig igen, då var det bara för mig att smita upp och försöka dra ner persiennerna igen.

Denna ritual upprepades ett antal gånger innan husse gav upp och klev upp. Klockan var då 04 på morgonen. Husse var inte glad alls.

När han äntligen försöker lägga sig igen lite senare, då börjar telefonen ringa istället. Jag tror husse får hjärnblödning om en kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar