torsdag 26 februari 2009

Gårdagen

Husse kom ju som bekant hem igår och luktade sticktant och katt. Nu har jag fått veta vad som har hänt. Husse följde med sin elaka bror som hade kattnappat sina katter för en tur till sticktanten.

Husse följde med som moraliskt stöd. Fast jag undrar lite för vem. Här kommer i alla fall bildbevis på kattnappningen. Husse påstår att dom är söta, men det säger ju människor om alla kattungar. *fnys*

Sippo Bloggar 2009-02-25 001

Sippo Bloggar 2009-02-25 002

Sippo Bloggar 2009-02-25 003

Så måste jag ju nämna att jag varit en riktig goskatt i dag. Det var på eftermiddagen som vi kollade dom lokala buskarna ute som någon plötsligt ropade på mig. Det var en av husses grannar som ville hälsa. Eftersom hon nämnde mig vid namn, blev jag ju lite extra glad och bestämde mig för att visa min bästa sida. Mycket gos och nosbuffande blev det.

Sippo Bloggar 2009-02-26 001
“Lite vitt finns det allt kvar…”

Sippo Bloggar 2009-02-26 002
“…fast det gröna tittar fram mer och mer.”

12 kommentarer:

  1. Ojojo... du får kanske akta dig Sippo. Tvåbeningar blir i bland som galna efter småkatter. Innan du vet ordet av det har kanske du och Snuffe fått ytterligare konkurrens om husse, maten och lådan.

    SvaraRadera
  2. Puh, det var ju tur att inte DU var i farozonen den här gången. Jag har bitit nervöst på klorna i väntan på besked om otrevliga hussedofter.
    Helt rätt av dig att gosa med grannen. Det är mycket bra att stå på god tass med grannar har jag märkt. KAN resultera i godbitar.
    Skönt för dig att du får mer och mer gräs!

    SvaraRadera
  3. Nea - Husse var på väg att skaffa ytterligare en liten kattunge. Men det var faktiskt för MIN skull. Han tyckte jag förtjänade lite lugn och ro från Snuffe. Fast det har ju löst sig ändå.

    Gustav - Lite orolig var man ju. Fast som sagt, det börjar ju dra sig mot vårkanten nu och det brukar alltid resultera i massa stickande.

    SvaraRadera
  4. Va???? Har din husse fått ett stick av "sticktanten"?!!!Vi var hos "Stick-tanten" igår. Kommer att jama ett inlägg i kväll om det. Vi fick också sitta i en sån där bur. Satt din husse också i en sån? Och jamade han mycket, då? Frågorna är många, så vi ber "Grevinnan Blåst" - den "kocko-flänga madamen här hemma (mamma Rozie) hjälpa oss att skriva vidare i kväll. Vi måste ju bygga upp bloggen "från scratch" igen! Snacka om irriterande människa!

    Kurr till i kväll! / Bröderna Bus

    SvaraRadera
  5. Njäää, det visade ju sig bara vara så att husse var moraliskt stöd åt ett par andra katter... tror jag. Säg åt mamsen att vi katter tycker ni ska ha tillbaka er blogg igen. Vi saknar ju våra pälskompisar. *sniff*

    SvaraRadera
  6. Skönt att våren och sommaren är på gång!
    Undra hur du ser ut i bikini!? :)
    Jag och Zeke har bikini på vintern..lite bakvänt va!? Men det kan bli så när man är en inomhuskatt..

    Tass
    //Tre katter

    SvaraRadera
  7. När något otäckt ska hända känner man det i morrhåren. Som t.ex när man ska åka till sticktanten eller i vårt fall, stickfarbrorn. Idag ska jag rymma! Matte hotar med att bada mig!Puff i pälsen från Linus// Fjuttens kollega.

    SvaraRadera
  8. Mjaaaa(u), vi ÄR ju tillbaka vet du väl?!

    Kurr kurr!

    SvaraRadera
  9. Såna där småkissar är nästan lite otäcka! Dom har en så hypnotisk förmåga att få alla tvåbeningar att bli alldeles bortkollrade!
    Hördes mina lyckojam över att Cherokee och Chinook är tillbaka? Babsan är numera en lycklig katt igen!

    SvaraRadera
  10. Linus - Du har så rätt så. Det känns ända ut i morrhåren när det är något på gång. Att bli badad är fruktansvärt, du gör helt rätt i att rymma. Tassen kompis.

    Chin & Cher - Jag hörde ett mjaourykte om att ni numer bloggar på mamsens blogg.

    Babsan - Visst har dom?! Husse blir helt knäpp i bollen när han ser såna där små otäckingar. Dina lyckojam hördes över hela bloggen. *nosbuff*

    SvaraRadera
  11. Nej det är vår EGEN blogg, mamsen har ingen blogg på AB! Hon raderade sin gamla och vår gamla blogg. Sen ändrade hon sig och skapade en NY till oss på AB-kontot, men tyvärr går det inte att lägga VÅRA namn som "skribent" i inläggen. Hon ska fråga AB om det går att sätta VÅRA namn där. Vi får se. Men som mjauat, bloggen tillhör oss katter!

    Mjau!

    SvaraRadera
  12. Mjaousan, så glad jag blir. Men ni kan ju liksom börja blogga här. På blogspot menar jag. Det går jättebra och så slipper man all dum reklam och så kan man göra så att alla kommentarer i gästboken syns direkt. Hos er måste man ju vääänta ju. Tassen så länge.

    SvaraRadera