onsdag 4 februari 2009

Husse luktar illa

Det är säkert. Han försvann ett tag på kvällen och vi började precis undra om han hade rymt utan oss. Men plötsligt så hör jag nycklarna i dörren och springer dit. Vad möts man av i dörren då? Jo, husse som stinker veterinär! Jag blev så orolig att han tagit med sig sticktanten hem, att jag totalt glömde bort dom andra dofterna. Det var först när jag försäkrat mig om att det var ofarligt som jag kände den andra doften.

Det luktade nämligen annan katt om husse. Han hade vänstergosat med en annan katt. Två katter till och med. Snuffe som inte är så noggrann av sig kröp trots det upp i husses famn och gosade. Själv var jag lite reserverad. Man visste ju inte vad det var för lösaktiga katter husse gosat med.

Nu tänker jag inte jama med husse på ett tag. Jag känner mig faktiskt lite kränkt.

Husse annan katt nu luktar
jag hoppas att han bara fluktar.
Vi vill ej bli bytta ut
vi är ju faktiskt ej helt slut.

-Sippo, något kränkt katt.

ps.
Tydligen verkar det som om vissa inte syns under rubriken "Bloggintresserade".
Det är förjamat underligt. Jag rekommenderar att göra om processen. Du kanske valde "följ bloggen anonymt".
-Sippo.

6 kommentarer:

  1. Förstår fullkomligt om du är orolig. Det är helt i sin ordning! Med tvåbeningar kan man inte vara nog försiktig. Man ska lita på dom, men bara NÄSTAN helt och hållet. Det finns en oberäknelig sida hos dom som måste finnas med i bakhuvudet hos oss.
    Förresten syns inte jag heller under bloggintresserade, fast jag är MYCKET intresserad av av du har för dig. Och så är du ju ORDFÖRANDE! Matte tror att det kanske bara är dom som tillhör ditt blogghus som syns? Jag bor ju i ett annat blogghus.

    SvaraRadera
  2. Du jamar så vist Gustav. Man kan aldrig vara riktigt 100% säker på sina tvåbeningar. Väldigt oroväckande att inte du heller syns... Men jag tror att det är för att jag inte har fältet framme för dom som följer mig via Bloglovin. Försöker få husse att titta på problemet snarast. Tassen kompis!

    SvaraRadera
  3. Har din husse gått till andra katter. En sån svikare. De var de värsta.

    Du får markera honom riktigt mycket så att alla verkligen vet vems katt han är.

    SvaraRadera
  4. Här ska markeras hela natten när han sover. Han ska faktiskt inte få sova nånting!

    SvaraRadera
  5. Komma hem och LUKTA annan KATT!!!
    Det var det FRÄCKASTE!!! Han borde SKÄMMAS!!!
    Men du behöver nog inte oroa dig för att bli utbytt. Det finns ju bara en Sippo! Inte går det att byta ut en så bra katt som dig inte!
    *nospuss*

    SvaraRadera
  6. Nä, vi får hoppas det. Jag vill verkligen inte bli utbytt.

    SvaraRadera