söndag 8 februari 2009

Man lever på hoppet

Ja, är det inte så ni människor brukar säga? Väckte husse vid 6-tiden på morgonen. Jag tyckte han förtjänade en liten sovmorgon, då vi väckt honom vid 4-tiden hela helgen.

Snacka om att jag fick en chock när husse drog upp persiennerna. Det bara vräkte ner massa vitt. Husse påstod att det var dags att bygga en igloo. Jag vet inte vad en igloo är, men det lät inget vidare alls.

På grund av detta väder kom vi inte ut på patrull fören på eftermiddagen. Då hade gatorna blivit röjda och allt det vita hade blivit ersatt av glashala gator som var minst sagt ojämna. Det var bara att fälla ut klorna och hålla avstånd från husse.

Sippo hoppar snödriva
“Åh hopp”

2 kommentarer:

  1. jahopp, så att säja, här finns oxå massor av vitt och jag VÄGRAR att gå ut i dag. I går när jag var ute så blev jag osams med min matte. Jag blev på ett förjamat dåligt humör av frisk luft och massor av vitt

    SvaraRadera
  2. Usch, inget skoj att vara osams. Tur att man inte är långsint av sig. Dra en tass över det hända och jama vidare.

    SvaraRadera