onsdag 3 februari 2010

Arma husse

Min dag har varit rätt så lugn, om man bortser från min arma husses nervsammanbrott. Eftersom jag inte har något speciellt att jama om, så tänkte jag låta husse få gråta ut lite på min blogg.

I dag när husse  satt vid datorn så började han i vanlig ordning skälla ut datorn och kalla den massa med underliga saker. Till slut blev skärmen kränkt och gick sönder. Husse som är rätt beroende av sin dator, fick ett halvt nervöst sammanbrott. Men till slut så sansade han sig och beslutade sig för att åka och köpa en ny.

Tyvärr så har det ju liksom snöat en del här, så husse fick tillbringa en dryg halvtimme med att skotta fram bilen med sina händer. För någon spade hade han ju inte. Dessutom gick borsten sönder när han skulle sopa av bilen, så han fick ta till händerna igen.

[caption id="attachment_1082" align="aligncenter" width="515" caption="Hm, skottade inte du fram bilen för ett par dagar sedan husse?"][/caption]

När han äntligen kommer iväg så börjar det snöa ordentligt, och husses vindrutetorkare gick sönder sist då han försökte skotta fram bilen. *tassen för ansiktet* Så det blev att stanna till vid macken för att köpa nya. Efter att köpt fel en gång innan det blev rätt, så tillbringade han en halv evighet med att försöka få fast torkaren, men den totalvägrade. Då kommer den goa och snälla tjejen i kassan ut och tar ifrån husse torkaren och fäster den sedan på rätt sätt. Det tog ungefär 2½ sekunder. Den lilla stolthet husse hade, försvann direkt. Inte blev det bättre av att hela lastbilsgänget stod inne i butiken och tittade ut på en totalt oteknisk husse...

Tyvärr innebar detta lite ekonomisk obalans på kontot. Så när han var framme i stan och skulle köpa en ny skärm, så var han tvungen att använda sin telefon för att flytta runt en liten peng. Tyvärr så hade telefonen gått och dött lite tillfälligt. Efter att fått igång telefonen igen och fixat pengar, så letar han upp en säljare i butiken. Då visar det sig att dom bara hade skyltexemplaren hemma och dom ville dom inte sälja. Så husse fick gå där ifrån tomhänt.

Som tur var så hade en annan butik det husse behövde. Men allt springande i butiker och skottande av snö, hade gjort att husse började stinka tämligen illa. Själv påstår han att det var en slags blandning mellan rutten fisk och fotsvett. Inte undra på att tjejen i kassan rynkade på näsan...

Förresten så har jag visst en viktig nyhet att jama. Sixten har äntligen kommit hem igen. Vi klappar tassarna av lycka och hoppas att han inte skrämmer oss så där igen.

Nu ska jag gosa med husse lite.

27 kommentarer:

  1. Nu får du verkligen ta hand om husse ikväll!!
    Skat-Ann

    SvaraRadera
  2. Jag försöker, men han påstår att jag "är i vägen".

    SvaraRadera
  3. Sippo, du ser ju hur det går när du släpper husse ensam. Bra att du gosar med husse lite nu, det behöver han. Jätteroligt att Sixten har kommit tillrätta. Katter ska inte vara ute och irra i det här vädret ensamma. Hoppas han inte gör om det.

    SvaraRadera
  4. ojdå, ni har mer snö än vi. Matte fick även hon skotta fram bilen idag, men hon skottade inte runt den utan det körde hon bara igenom. Men ovanpå fick hon ta bort en hel del för där såg hennes bil ut som din husses gör på bilden( Men Matte har en bra snöborste som inte går sönder). Fast Matte fick skotta lite på gången ut för där var snön knädjup, men vi har även en snöskyffel som fortfarande funkar även om den är lite sleten. Sixten hälsar att han sover inne idag. Tass/Puma

    SvaraRadera
  5. Gammelmatte gosar me mej både när ja vill å inte vill. De kan bli lite jobbit iblann, men mest e re skönt. De skönaste som finns e när gammelmatte ligger på sin madrass å ja ligger på hennes kudde alldles intill hennes kind å hon håller i mina baktassar - å svansen - å låter mej kura ihop mej me huvet instucket i hennes andra hand. Täcket över halva mej å upp till hakan på henne. Då sover ja så jättegott! Pröva de me husse för gammelmatte sejer att hon blir alldles lugn av å ligga så å hon sover lika gott som ja.

    SvaraRadera
  6. Åh stackars, stackars din husse! Matte säger att hon förstår precis hur han känner det... man blir alldeles knäckt när problemen radar upp sig så där, och när dessutom pengar är inblandade... det får matte att drabbas av både ångest och migrän, och då gäller det för oss klosterkatter att jobba ordentligt med spinnhealing, tassmassage, gos och tröstande för att hon skall bli glad igen. Så idag får du och Snuffe ta riktigt väl hand om er husse!

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Vi är INSNÖADE idag - matte säger att det har kommit så mycket nytt vitt att vi har fått beställa plogning för att komma ur huset... DS.

    SvaraRadera
  7. Inte för en sekund kan man släppa sina människor ur sikte. Suckjam, det löste sig ju till slut. Jag har supergosat med honom en stund nu. Men han klagade över päls i munnen! *fnys* Visst är det skönt att Sixten är hemma!

    SvaraRadera
  8. Vi får starta en sommardans eller nåt. Så här kan det ju inte fortsätta. Dumma plogbilar som plogar in husse så där. Ge Sixten en nosbuff från oss här. Skönt att han stannar hemma idag.

    SvaraRadera
  9. Jag brukar ge husse tassmassage när han går och lägger sig. Då brukar han sova jättebra sen. Fast jag vill nog inte ligga under täcket med husse när han sover. Det blir sådana underliga dofter. *snörvel*

    SvaraRadera
  10. Tur att våra människor har oss som kan ge lite healing och sånt. Snuffe och jag ska jobba skift med husse. Hälsa matte att hon kan skicka plogbilen hit med, för dom som plogar här plogar bara in husses bil hela tiden.

    SvaraRadera
  11. Matte vill hälsa till din husse att han skall höra av sig ifall han behöver hjälp med något!

    SvaraRadera
  12. Hälsa matte och tacka. Men nu börjar det bli ordning här.
    *tass*

    SvaraRadera
  13. Men nu tycker jag faktiskt riktigt synd om din husse! Det är allt en himla tur att han har dig och Snuffe som tar hand om honom. Det är faktiskt rätt svårt att föreställa sig hur han skulle klara sig utan ert stöd och vakande öga. I kväll är det läge för supergos!

    SvaraRadera
  14. Stackars husse, vilket elände. Ni tar väl hand om honom lite extra så att han inte tappar sugen. Uppmuntringsbuffar

    SvaraRadera
  15. Vi tar jättebra hand, eh tass, om honom.

    SvaraRadera
  16. Gosvarning är utfärdad här hemma. Fast jag tror ärligt jamat att han är för trött. Han gäspar bara.

    SvaraRadera
  17. Vad är det jag läser? är det fredag den 13:e för din husse? Jag tycker det låter som din husse har "tummen mitt i handen" som min människa brukar säja íbland. Vilken tur husse har dej och Snuffe. Och du - ge honom en ordentlig tasskram från mej *nosbuff*

    SvaraRadera
  18. Nix. Det står 3. Inte 13. *kollar almanackan* Men det var verkligen en riktig olycksdag för din husse! Du får jama åt honom att inte skälla så mycket på den här skärmen. Det duger inte att den också blir kränkt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  19. Ja, man kan nästan tro det. Tummen har han nog tappat bort också. Suckjam! Men jag ska ge honom en tasskram från dig. *nosbuff*

    SvaraRadera
  20. Husse muttrar om att det jämt är den 13:e för honom. Han borde ta det lugnt, som vi katter. Att få husse att sluta skälla på skärm och dator, det går nog inte.

    SvaraRadera
  21. *vift vift vift*
    En liten vänlig hundhälsning också: Husse och matte har läst en bok som heter Liftarens guide till galaxen...där står det MED STORA VÄNLIGA BOKSTÄVER: TA DET LUGNT.
    Det tycker jag att din husse behöver få höra, sisådär sextio gånger i minuten.
    Näää, skojade bara...
    Men lite då och då i alla fall.
    Min husse säger TA DET LUGNT till min matte rätt så ofta. Hon blir också så där konstig när det händer tråkiga saker.
    Ledsen blir hon. Stirrig. Glömsk.
    Hon glömmer NÄSTAN att klappa mig!!!
    DÅ är det allvarligt!1

    Spinn en vacker sång för husse!
    Jag skickar en dussin vänliga svansvift,
    hälsar Trassla Pälsboll

    SvaraRadera
  22. Trassla, du är en mycket klok vovve!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  23. *vift vift vift*

    Tackvoff!

    "Vi som bor på Vänerns västra sida" är kanske lite extra finurliga...

    *vift vift vift*

    Trassla i Bruksorten...

    SvaraRadera
  24. Jag tänkte försöka få husse att börja med sån där yoga eller vad det heter.

    SvaraRadera
  25. Jaha, din husse har inte haft det lätt hör jag, sicket elände, allt på en gång men det brukar vara så. Ska det krångla så gör det oxå det med besked. Ni har ju fått så mycket snö så man kan tro att ni bor i norra delen av vårt avlånga land. Din husse får nog gå och köpa sig en spade, finns på biltema eller bondtema för vettiga priser. Jag måste säga att matte skulle nog heller inte få dit några torkarblad, hon är inte världens mest tekniska men husse sköter ju jämt sånt så matte behöver inte.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  26. Husse lyckades köpa den sista skyffeln dom hade på macken. Men efter ett par spadtag så sa det knak i ryggen och då gav han upp. Att byta torkarblad ska ju hussar kunna tycker han. Jag tror det var det där "egot" som tog lite skada.

    SvaraRadera
  27. [...] däremot blir bara glad, för han vill ha snö på vintern, speciellt nu då han inte behöver skotta fram bilen längre som han fick göra förra året. *hehe* Husse sitter nu bara vid datorn och spelar sitt nya [...]

    SvaraRadera