söndag 21 februari 2010

Patrull

Jag skickade ut husse på patrull nu på eftermiddagen. Vi ville ju veta om kissen från morgonen, fortfarande sprang omkring utomhus. Husse gick dit där han släppte kisse och tittade in genom porten, men han såg ingen katt nånstans. Vi hoppas att det betyder att den fått komma in nu.

Husse tog ett par bilder som visar hur det ser ut i området. *ryser* Han känner sig jätteledsen över att han inte kunde göra mer. Men jag förklarade att det skulle nog inte bli så bra om vi tog in kissen. Inte ens för en kort stund.



[caption id="attachment_1212" align="aligncenter" width="300" caption="Dumma snö!"][/caption]

14 kommentarer:

  1. Fy, så mycket snö ni har! Hoppas verkligen att kissen hittat hem, men det verkade ju som om det var en bekant port? Med tanke på ljudeffekterna. Vi håller tassarna hårt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Man kan ju undra hur han hade det med lokalsinnet, eftersom kissen stod vid vår dörr en bra stund. Han verkade liksom känt på varje port. Men han var nog desperat eftersom det var full snöstorm ute. Men när vi kom fram till en av portarna så slet han sig och sprang till den direkt. Vi hoppas att det betydde något.

    SvaraRadera
  3. Men, du Sippo...så är kan du göra. Ifall husse skulle se stackars kissen igen....säg till honom att ringa på på dörrarna där han släppte in den...och fråga om de tagit hand om den ...eller om den är utsläppt igen.

    OM det är så, så säg till husse att lägga ut mat till den, så man vet var den håller till...och sedan tycker jag faktiskt att DU, Sippo...kunde låta kissen vara t ex i köket, med dörrarna stängda, ett tag.

    Husse kan sätta ut lappar med bild på garage, sophus, tvättstugor, cykelhus osv...där det är mycket folk. För när den är så tam och go´och vill bli buren...så är den ju van vid det och har säkerligen ett hem någonstans.

    Några dagar kan du väl vara snäll och låta denna kissen få komma in i värmen. Eller...bygg en ännu bättre värmestuga till den...Wikki har ju skrivit så bra om hur man kan gå till väga.

    Kram på er...tycker din husse är så otroligt snäll..att ge sig ut i detta väder, för att leta kisse. Fast idag har det varit soligt här Örebro.

    Hej så länge! Bm och gänget

    SvaraRadera
  4. Vi hoppas för närvarande att den fått komma hem. Husse är inte så sugen på att gå och knacka dörr. Men om vi ser den igen, så ringer vi katthemmet. Vi hade till och med ställt ut kattransporten full med filtar. Men den var inte av intresse för missen. *suck*

    SvaraRadera
  5. Hoppas att han kommit hem nu! Du har en bra husse du Sippo!
    Men usch vad mycket vitt det är "ryser" Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Det borde ju i alla fall vara så att det bor nån djurvän i det hus husse var, även om inte kattens människor bodde där. Fast jag tror förstås att kissen kände igen sig när den väl kom till rätt port. Det är inte så lätt att se hur det ser ut nu med all snö, och lukterna kan också vara svåra att känna. Jag håller tassarna för att allt gått bra.

    SvaraRadera
  7. Jag tror också att kissen till slut kände på sig att han var hemma. Men det skulle ju varit kul att veta säkert. Men vi tror att vi sett missen ute på sommaren, så den borde ju bo i närheten.

    SvaraRadera
  8. Vi hoppas verkligen att det gått bra. Husse tackar så mycket och hälsar att nu är även han trött på det vita.

    SvaraRadera
  9. Vi får hoppas att katten hittade hem! Han verkade ha en stark åsikt om vart han skulle i alla fall!

    Tass!

    SvaraRadera
  10. Precis, och husse har lärt sig att aldrig argumentera med en katt som har starka åsikter.

    SvaraRadera
  11. Jag som trodde att ni fått vår redan för så här mycket snö trodde jag inte att ni hade. Din husse har gjort vad han kunnat, det ordnade sig säkert för kissen.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  12. Jag har glömt bort vad vår är snart. *suck* Husse tycker också han gjorde vad han kunde.

    SvaraRadera
  13. Ja, just det...din husse hade ju ställt ut transportburen....jag läste lite för fort förra gången. Nä, att knacka dörr är inte alltid så kul...speciellt i detta väder, då det tycks att även människor fryser till.

    Jag tror att den kände igen sig, när den reagerade så där kraftigt. Jag tog hand om en katt för många år sedan - den satt under en stentrapp och det regnade så man nästan inte kunde se. Jag var ute med min hund då och såg katten och tänkte "-dumma ägare, släpp in katten, då"...jag trodde den bodde i det huset. Hade aldrig sett den förut, men det kunde ju varit en innekatt som råkat komma ut. Jag gick hem och efter någon timme , kunde jag inte hålla mig, gick ut igen och katten mötte jag vid ett annat hus. Jag tog chansen att gå hem och ringa polisen - detta var innan mobilen fanns för gemene man, typ 1990 eller så. Jo då, de hade fått en anmälan alldeles för några timmar sedan. Jag tog på mig tjocka handskar och hämtade katten...bar den till adressen och när den fick se dörren, så skrek den rakt ut och rusade upp två trappor. Jag såg att det var rätt namn och när jag ringde på...så flög katten in. Tjejen och killen blev så glada att de nästan grät. Det visade sig att den krånglat sig ur halsbandet och blev rädd, sprang åt fel håll och hittade porten till gatan och drog genom gårdarna 2-3 gator åt fel håll. De hade letat runt omkring, för de trodde inte att den kommit så långt som den gjort. Det känns gott i hjärtat att veta att den kom hem igen.

    Kram på er från Örebro

    SvaraRadera
  14. Vilken gripande berättelse, som dessutom hade ett lyckligt slut. *svansdansar* Jag slet mig en gång ur husses koppel, men då sprang jag raka vägen hem och krafsade på porten tills han kom ifatt mig och vi gick in.

    SvaraRadera