lördag 13 februari 2010

På kvällen...

Då brukar vi följa vissa rutiner. När husse börjar göra sig i ordning för att slänga sig i soffan och titta på tv, då brukar Snuffe och jag leka fribrottning som snabbt följs av tvåhundra kattimeter terränglöpning. Det är en väldans viktig rutin det här, det gör nämligen att vi blir lugna och harmoniska efteråt. Husse är nämligen inte så vidare sugen på att ha en katt på magen som plötsligt gör en börn-aout som lämnar blödande rivsår. Jag förstår honom.

[caption id="attachment_1149" align="aligncenter" width="300" caption="Nehe, om ingen vill leka me' mej, då får ja' väl leka schälv då."][/caption]

[caption id="attachment_1150" align="aligncenter" width="300" caption="Jamars så trött man blir efter massa bus. *gäspar*"][/caption]

Husse brukar också säga att han hatar att springa i jobbiga trappor. Då skulle han testa att klättra upp för en kattställning i högsta hastighet med en galen Snuffe efter sig.

[caption id="attachment_1151" align="aligncenter" width="225" caption="Husseeee... Sippo jer mej de' ondiga ögat igen! Ja' blir redd. *sniff*"][/caption]

8 kommentarer:

  1. Aha, är det börn-aout som tvåbeningar brukar kalla magsår? Det är inga roliga grejer, har jag förstått. Så då är det ju både smart och människovänligt av er att rejsa terännglöpning och brottas istället. Förstår husse vilken tur han har?

    SvaraRadera
  2. Smarta ni är! Vi brukar komma med en råtta så husse får kasta en stund sen kan man mysa lite. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jag brukade apportera råttor och andra leksaker när jag var yngre. Nu brukar jag mest daska till dom med tassen innan jag värdigt tassar vidare.

    SvaraRadera
  4. Husse brukar ofta kommentera vårt busande på kvällen, så jag tror han uppskattar det faktiskt. Fast inte vid tretiden på morgonen förstås.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig klätterställning ni har! Funkar nog lika bra som träningsmojäng. Lika effektivt som att springa i trappor. Börjar undra om du har sådana där superkrafter, Sippo? Röntgenblick. Lite som Stålis. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Den funkar jättebra att träna på faktiskt. Hm, röntgenblick och mantel. Hm igen...

    SvaraRadera
  7. Jag måste säga att jag beundrar er katter som kan ta er upp i en sån där ställning, där skulle vi skällisar inte ha skuggan av en chans. Du blev förvånad över att vi äter räkor, vi formligen älskar räkor för att inte tala om fisk, lax, laxöring och röding är smaskens. Igår åt vi lax och det var jättegodis, så vissa av oss skällisar äter mycket som ni katter gillar, tonfisk och sardiner är oxå något av en favvo.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  8. Den dagen skällisar börjar klättra i träd, då packar jag väskan och flyr till Kurristan. Skällisar som äter fisk?! *chockad* Ytters mystistiskt.

    SvaraRadera