torsdag 11 februari 2010

Husse handlade, stackars mig.

För inte katten hade han med sig något gott till oss inte. Istället hade han handlat massa onödigt som korv och korvbröd. Fast det är ju klart, ibland så tigger jag till mig lite av ketchupen som husse har på korven. *mums* Nåjam, en bra sak köpte han och det var mjölk.

Så fort husse hade hällt upp ett glas så var jag framme och provsmakade medan han stoppade in mjölken i kylskåpet. Självklart jagade han bort mig direkt och sa att om jag ville ha mjölk så fick jag banne mig gå till affären själv och handla. Vad är det för fasoner?! Det luktar diskrensimering!

[caption id="attachment_1140" align="aligncenter" width="344" caption="Hur mycket jag än tvättar mig, så går dina hårda ord aldrig bort. *sniff*"][/caption]

19 kommentarer:

  1. Hur ska du kunna gå till affären när du inte har kunnat kontrollera ditt område! Snålt av husse två dagar i rad, nu får han ta och skärpa sig lite! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på att kattentera ett kravbrev till husse där jag kräver mer respekt och lydnad! Av husse alltså...

    SvaraRadera
  3. Ja gör de, Sippo! Katter ska ha mer respekt å lydnad. Du som skriver så bra kan vel skriva att kattnoviser oxå ska ha mer lydnad från "nya postulanter" oxå. De e dålit me de här ska du tro. Jenny tror att hon bestemmer över mej, men då vrååålar ja te henne å då blir hon redd. En skrivelse e jättebra även om vi inte behöver de för godis för vi har ju gammelmatte som ger oss sånt.

    SvaraRadera
  4. Självklart ska kattnoviser ha mer lydnad. Du är ju utöver det även säkerhetskatt. Så du borde ju få jättemycket respekt. Det låter som du och Jenny borde ta och äta lite fredsmynta tillsammans. *nosbuff*

    SvaraRadera
  5. så fräckt! att han bara understår sej att behandla dej på det sättet...*mutter* det hade bara varit rätt åt honom om du hade druckit upp all mjölk för honom. Eller varför inte "råka" peta omkull glaset? *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Men snälla nån, ska du göra ALLT? Vara säkerthetskatt, commandocat, lärare åt Snuffe, gosa med husse, provsmaka hans mjölk, blogga och jag vet inte vad. Och sedan bara få sk-t för det? Nä Sippo, kräv upprättelse. ehöver du hjälp ska jag försöka bistå med kattlig rättshjälp!

    SvaraRadera
  7. Alltså, om du ska kunna handla i affären måste du ha PENGAR. Nu är det dags att föra upp frågan om lön för allt ditt säkerhetsarbete på dagordningen. Och alla gånger du räddat din husse i prekära situationer. Jag tror att din husse rätt snart inser att han kommer VÄLDIGT billigt undan genom att betala och bära hem mjölken till dig!

    SvaraRadera
  8. Fy så orättvist! Tog han bort mjölken för dig? Om vi kunde förstå varför människor är så himla känsliga när det gäller provsmakning! Du lämnade säkert det mesta till husse ändå, snäll och vänlig katt som du är. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. MEN Sippo då, INTE ska väl du behöva gå och köpa mjölk själv om du vill ha mjöl, nänä inga sådana fasoner.
    Säg det till din husse, maju
    Här beställer vi mjölk av matte och hon går ibland och köper kattmjölk åt oss, *Fniss*
    Det är mycket bättre,
    så deså, maju

    Tassetass på dig Sippovännen

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  10. Det ska förståss stå: MJÖLK, Sippo och inget annat.
    Vi hade lite brottom nu när vi blev lite sura på din husse. MjauTass igen på dig Sippo.


    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  11. Jag har många råttor i luften kan man jama. Jag hinner nästan inte med mina 14 timmar vila, som jag behöver.

    SvaraRadera
  12. Fräckt var ordet. Jag funderade nästan på att "råka" välta glaset, men jag tyckte det var lite för elakt. *nosbuff*

    SvaraRadera
  13. Jag ville ju bara kolla så mjölken inte var dålig. Fast som vanligt så missförstår husse situationen. *sniff* Jag som är så snäll och timid katt.

    SvaraRadera
  14. Helt riktigt. Ett par rejäla summor för kränkning borde jag få i alla fall. Jag ska jama att han kom undan billigt tack vare mjölken, då kanske han uppskattar min välvilja lite mer.

    SvaraRadera
  15. Beställa mjölk låter bra. Funderar på att skicka en inköpslista med husse på sånt jag vill ha.

    SvaraRadera
  16. Va tasigt har hussen vaknat på fel sida, det lät inte bra. Det klart att mjölken måste vara till dig nu när han inte köpt något gottigt till er. Urtaskigt tycker vi att det är, här får man i alla fall smaka det som stoppas in i kylskåpet. Vi tror att det blir stekt falukorv och stuvade makaroner till middag idag med rårivna morötter det är gottigt. Äter gärna det i stället för taxkulor.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  17. Oj, du får ju en måltid för en hel människa ju. Annat än dom där torrisarna som serveras. *suck*

    SvaraRadera
  18. Jo, lite synd om mig var det nog allt.

    SvaraRadera