tisdag 9 februari 2010

Uteplatsen

Var på uteplatsen och sträckte lite på svans och tassar. Snuffe försökte sig återigen på tricket att gå på snö. Funkade lika bra som sist och plötsligt hade han snö upp till magen. *hehe* Själv var jag ju cool och satte mig under mitt favoritbord och tittade på omgivningen. Det hade varit rätt perfekt om det inte varit för en viss katt som stånkade och pustade en bit bort. Till slut så gav han upp och hoppade upp och satte sig på fönsterblecket istället.

[caption id="attachment_1115" align="aligncenter" width="382" caption="Här under är man trygg fall det kommer ner massa otäckt vitt och eventuella fallande katter."][/caption]

[caption id="attachment_1116" align="aligncenter" width="295" caption="Här uppe e're' inte så kallt om tassarna. Fast det känns lite leskigt här uppe. *morrhårsdarr*"][/caption]

[caption id="attachment_1117" align="aligncenter" width="330" caption="För att ingen ska tro att jag är helt okänslig, så visar jag när jag utför en säkerhetskontroll på snömassorna, så inte Snuffe skulle göra sig illa."][/caption]

20 kommentarer:

  1. Det är bra att du kontrollerar snömassorna, man vet aldrig vad som kan gömma sig i dem.

    Tass Sangi

    SvaraRadera
  2. Vem vet, tänk om det legat en snöorm och lurpassat på Snuffe.

    SvaraRadera
  3. Även om du är lite tuff ibland Sippo, så märker jag att du nog skule bli ledsen om det hände Snuffe eller husse nåt, eller hur? Bra att de har dig som tar hand om dem och håller din tass över dem.

    SvaraRadera
  4. *harkel* Eh, joooo... Det är ju klart att jag håller en vakande tass över lillkillen. Storkillen, även kallad husse, blir så nervös när jag försöker sitta ovanför honom och vakta.

    SvaraRadera
  5. Åh ryser när ja ser er i all de vita. Så kalla tassar man får i de där.

    SvaraRadera
  6. "Och så satt han där, under sin plaststol, och luktade på flingorna, och han var sååå lycklig". En fridens kisse brukar du jama att du är, Sippo. Vi fick lite julaftonskänsla av bilden. Av det där programmet som brukar börja klockan tre och som alla barn struntar i men som de vuxna vill se! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Är det fortfarande lika kallt eller är det dags för en stor exposition i ditt område?? Bra att du ser till Snuffe och husse, de behöver det! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. En snöorm?!? *ryser i hela kroppen* Finns det sådana?!? Nu har jag ännu en anledning att inte gå ut förrän våren har kommit!

    SvaraRadera
  9. Jag har hört talas om dom. Jättestora ormar som äter dumma katter och hundar. *morrhårsdarr*

    SvaraRadera
  10. Det börjar bli lite varmare ute, men fortfarande för kallt för en ordentlig promenad.

    SvaraRadera
  11. Åh, det tittade husse och gammelhusse på i julas. Husse påstår att han växte upp med det. Men är jag verkligen lik tjuriga Färdig-nam?

    SvaraRadera
  12. Liiiite kyligt var det. Men man måste ju visa Snuffe att man är en riktig machokatt.

    SvaraRadera
  13. Vad smart att ha ett bord att ta betäckning under. Det ser nästan snöfritt ut där, eller? Att du sedan lämnar det trygga för att göra en säkerhetskontroll åt Snuffe visar bara vilken fin kompis du är. *hederstass*

    SvaraRadera
  14. Jo, man måste ju ta tass om den lille. Vi katter är ju väldans beskyddande ju.

    SvaraRadera
  15. Sippo: Jag tror att affischen är fri att använda, bara du skriver foto! Tass, katterna på Katthemmet Kompis

    SvaraRadera
  16. Ja, du ser verkligen ut som du komprimerat dig för att slippa sätta tassarna i snön. Du har det bra som är katt för du måste inte gå ut för att göra ettor och tvåor som vi hundar måste göra. Här var det 30 minus grader igår och idag var det 22 minus, så njut du av att vara katt i vetskapen om att vi andra fyrbeningar får lov att gå ut.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  17. Fy hundan! Jag fryser bara jag hör det. *huttrar*

    SvaraRadera