söndag 14 februari 2010

Fint väder

Den stora lampan i himlen har tittat fram hela dagen. Det var så mysigt att sitta i fönstret och njuta av solstrålarna mot pälsen. Men så öppnade husse balkongdörren och vi katter sprang glatt ut i solskenet, bara för att mötas av otäckt vitt som fortfarande låg kvar på marken. Jag tror att den stora lampan i himlen får se till att vrida upp värmen lite.



[caption id="attachment_1162" align="aligncenter" width="225" caption="Men då. Solen lyser ju precis bakom hörnet där jag inte når den. *suck*"]
[/caption]



[caption id="attachment_1161" align="aligncenter" width="300" caption="Dumma snö. *mutter, fnys*"][/caption]

18 kommentarer:

  1. Turmissar, har ni haft sol? Här har det varit grått-gråtti-grått-grått hela dagen. *sniff* Vi vill också vara solkatter. Dumt att solstrålar inte viker av runt hörnet. Vem har bestämt att det ska vara så? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vi hade grått igår, så det passade bra med lite mysig sol. Jag ska fråga husse om han inte kan bygga en spegel som speglar solen runt hörnet.

    SvaraRadera
  3. Åh lyckos dig som haft besök av gula lampan. Håller med, den borde verkligen få lite fart nu. Så här kan de ju inte se ut längre med stora högar av otäckt vitt överallt!

    SvaraRadera
  4. Det vore trevligt med den stora lampan men här lyser den med sin frånvaro.Nu tycker vi att det vita kan försvinna.Vi ser att du har fått lite dåligt med mat det sista, du ser allt lite tunn ut tycker vi. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Har inte du heller fått besök av gula lampan?! Den måste ha lyst bara för mig verkar det som. Men snart ska det vita försvinna. Det har husse lovat.

    SvaraRadera
  6. Det verkar bara vara jag som fått sol idag. Hm, syns det verkligen att jag magrat? *tittar oroligt i spegeln*

    SvaraRadera
  7. ja,men de säger att det är nyttigt att lufta pälsen....

    SvaraRadera
  8. Jo, men man vill ju inte frysa om morrhåren...

    SvaraRadera
  9. Tjenare Sippovännen, maju
    Vi har oxå sett den däringa gula lampan uppe i himlen.
    Men den får allt sätta på mer värme, håller vi med om, *FNISS* Vi läääängtar sååååå till att det vita ska smälta bort, så vi får komma ut i vår rastgård snart, maju.
    Det är såååå myyyycket snö framför dörren till vår rastgård, så det går knappast att öppna den, *Mutter*
    Den är nästan fylld med snö, NÄSTAN sa vi, maju.

    Ska sätta in lite bilder på våran rastbur, så du ser hur mycket snö det är där inne.
    Hugaligen säger vi,

    Tass på dig, Sippo.

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  10. Meditera så du kan komma upp till "Kattligt Medvetande". Å´sen kan du levitera över alla hinder!
    Kurr, kurr!

    SvaraRadera
  11. Jag tror nån riktat solen bara mot dig idag. Jag har inte sett skymten av den. Det är nog belöning för att du är en så duktig bloggkatt tror jag.

    SvaraRadera
  12. Oj, tror du det? Jamars så stolt jag blir nu. *svansvift*

    SvaraRadera
  13. Åh, det låter ju heltufft ju. Men jag vill inte levivitera så jag inte kommer ner igen.

    SvaraRadera
  14. Tänk så skönt det ska bli när allt det vita försvinner. Fast jag har ju ingen bur utan går i koppel istället.

    SvaraRadera
  15. Så du har oxå haft sol, här har varit ett härligt väder idag med sol och plusgrader, altanen hos oss har lenat av men det kanske var för att våran husse hjälpte våren på traven. Ja, han öste av altanen, så att den skulle lena av. Du måste nog sätta en snöspade i näven på din husse så han ni får en ren uteplats att knata runt på.

    Alla hjärtans taxkramisar.

    SvaraRadera
  16. Ingen idé att ge honom en spade, han har ju bara sönder dom hela tiden. *suck* Men det var riktigt bra gjort av din husse att hjälpa våren. Ska fråga om husse inte kan köra lite med hårtorken istället för spade...

    SvaraRadera
  17. Vi har inte heller sett någon sol på jättelänge. kan du inte skicka hit den till oss också. Gammelhusse och gammelmatte åker idag iväg till ett ställe där solen ska lysa mer nuförtiden, men enligt vädergubbarna ska det vara regn där, det är värre än snö tycker vi. Tass/Puma

    SvaraRadera
  18. Tyvärr så försvann min sol idag. Den var väl trött efter allt jobb igår. *suck* Så måste jag jama att jag tycker nog snö är värre än regn. *rys*

    SvaraRadera