fredag 12 februari 2010

Räkorna anfaller!

Hjälp! Högsta svansberedskap. Förbered för landsflykt. Kvinnor och katter först!

Husse kollade på en jätteotäck film som hette District 9 och handlade om såna där äilijens igen. Jag tittade lite slött tillsammans med husse, då mitt kattsinne plötsligt slog larm. Dom pratade om att rymdisarna som kallades för räkor. Jag blev nästan totalt skräckslagen, eftersom husse bjudit oss på räkor lite då och då. Det var därför jag blev lite orolig för att dom här rymdräkorna hade kommit till jorden för att hämnas sina uppätna räkpolare.

[caption id="attachment_1143" align="aligncenter" width="300" caption="Rymdräka (Rymdius-Räkus) i närbild. *ryser*"][/caption]

Jag började genast göra upp en flyktplan för mig och Snuffe. Husse var det ingen fara för eftersom han inte äter räkor. Sprang som bäst runt i lägenheten och försökte komma på var alla skrammelmöss och kattmyntestrumpor låg nånstans, då husse förklarade att det inte var samma räkor. Det kändes skönt att höra. Nu kan jag återgå till min välförtjänta vila.

[caption id="attachment_1144" align="aligncenter" width="300" caption="En vanlig jordräka. (Jordus-Räkus) Helt ofarlig."][/caption]

16 kommentarer:

  1. Ett tag skrämde du nästan pälsen av mig, Sippo! *ryser i hela kroppen* Jama nu allvar med din husse att han inte skall titta på sådana där filmer... det är inte bra för någon av oss, varken honom eller landets alla katter!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Här ska jamas allvar! *bestämd* Han kan ju inte hålla på att skrämma pälsen av både klosterkatter och commandokatter.

    SvaraRadera
  3. När du förklarar skillnaden så där bra ser man ju tydligt att Rymdius-Räkus ser betydligt otrevligare ut än Jordus-Räkus. Den senare är ju, som du skriver, helt ofarlig. JAg skulle inte vågat äta en enda Jordus-Räkus om du inte förklarat hur det låg till.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte det var viktigt att informera omgivningen om skillnaden mellan räkorna. Skönt att vågar äta Jordus-Räkus.

    SvaraRadera
  5. Brr vilka läskiga typer..dem vill vi inte råka ut för! Tasskram

    SvaraRadera
  6. Verkligen läskiga. Jag får nog hålla tassen med husse ikväll.

    SvaraRadera
  7. Men fyjam, jag har aldrig sett något så ruggigt. Du måste få din husse att titta på andra filmer. Pettson och Findus och andra liknande måbra-filmer om katter som vet vad dom vill och gör det. Äilijens...bah! *skvätter litet på*
    Men ha en bra helg allihopa!

    SvaraRadera
  8. Mysiga kattfilmer låter helmysigt. Det kan du tokjama! Varför skulle jag begåvas med en Äiljien-älskande husse?! Suckjam!

    SvaraRadera
  9. Fy fräsingen! *öronen bakåt* Vi var nästan på väg att avbeställa önskemålet om räkor på Alla katters dag. Tur att du räkognoserade situationen för alla oss andra katter. Annars hade inte en kisse sovit lugnt inatt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Skönt att min nosologiska undersökning säkerhetsställde att det inte var någon riktig fara. Tänk om jag skrämt alla katter till att vara utan räkor på Sönda! *morrhårsdarr*

    SvaraRadera
  11. Du skräms ju.

    Säkert att de inte finns något släktskap mellan de supergoda earthling-räkorna och sånna hemska ääääälians?

    SvaraRadera
  12. Jag gjorde en noggrann nosologisk undersökning och kom fram till att dom inte är släkt med varandra. Så du kan vara lugn. *nosbuff*

    SvaraRadera
  13. Skönt att höra jag blev nästan lika skrajsen som du, för räkor är något som jag och brorsan gillar oxå. Vi brukar äta det på somrarna, för matte och husse brukar åka in till Norge och köpa räkor. Det är mycket billigare där, djupfrysta räkor kostar här uppe runt 120 kr/kg lösvikts räkor talar jag om. I norge koster de ca 22 kr/kg vilken är en jädra skillnad. Så jag längtar till sommaren, när vi kan sitta på altanen och äta räkor.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  14. Visste inte att skällisar gillade räkor. *förvånad* Men jag tvivlar på att jag får min husse till att åka till grannlandet för 3-4 räkor... Men längtar till sommaren gör jag med.

    SvaraRadera
  15. Eehhh....t-t-törs jag äta mina söndagsräkor i m-m-morgon nu då Sippo? *skak*

    SvaraRadera
  16. Jadå, dom är helt ofarliga. Jag har utfört en nosologisk utredning och kommit fram till att dom inte bara är ofarliga utan delikata!

    SvaraRadera