lördag 6 februari 2010

En sång och en tragedi

Husse gick och nynnade lite på en gammal schlagerdänga. Främling, hette den visst. Fast husse gjorde om texten lite så den passade bättre.

[caption id="attachment_1098" align="aligncenter" width="350" caption=""Sippo, vad döljer du för mig, i dina mörka ögon. En svag nyans, av bus nånstans. Men ändå min pälskling, så känner jag för dig...""][/caption]

Jo, det var en väldigt vacker sång. Den lär nog sitta i skallen ett tag. Sedan stoppade jag tassarna i öronen för att slippa höra det skärande skriket som husse påstod var sång. Snart lär vi väl få besök av pälso-vårdsnämnden, eller vad det heter.

Vidare så har husse lyckats med konststycket att mörda en musmatta. Det var verkligen på tiden. Den hade ju trots allt hållit i flera år. Det var en väldigt speciell och dyr musmatta av någon slags keramik. Den var speciellt anpassad för speltokar som min husse.

Så nu sitter han och drar musen över halva skrivbordet istället. Värst av allt var att eftersom musmattan exploderade i tusen kattiljoner bitar, så var vi katter bannlysta från skrivbordet en bra stund innan husse ansåg att han hade fått bort allt. Fördelen med att musmattan försvann, är att det nu finns mer plats över till mig.

[caption id="attachment_1099" align="aligncenter" width="274" caption="Suckjam! Var du tvungen att mörda musmattan?! Hm, det var nog inte så dumt trots allt."][/caption]

För att begrava musmattan blev husse tvungen att plocka ner spillrorna i en kartong som han sedan fick bära ut till en stor container. Klädd i mjukbyxor med gigantiska hål i. Hoppas ingen granne såg honom.

Efter denna tragedi så var jag ju tvungen att agera lite stödkatt.

[caption id="attachment_1100" align="aligncenter" width="300" caption="Såjam husse. Den har det bra i musmattehimlen nu. Hm, nu smakar du kattmat igen! *bita bita*"][/caption]

12 kommentarer:

  1. Vilken fin text. Mycket bättre än originalet. MAn tror nästan att det är du,Sippo, som skrivit det. Så bra att musmattan kom bort så du får bättre plats. Kommer du att blogga mer nu?

    SvaraRadera
  2. Hahaha...som vanligt, så kan jag inte sluta skratta när jag hör vad din husse håller på med...fniss.

    Själv har jag varit smart...och inte köpt någon musmatta alls. Förra sommaren köpte jag insynsskydd/solskydd till fönstren. Du vet, sådana där som är lite frostade och kan vara med olika mönster på. Fick se att det var samma yta som många musmattor är..så jag provade. Först la jag den bara där och provade, funkade superbra. Så nu har jag klätt in bordet med en längd med insynsskyddet...numera kallat för mus-lekplats. Jag tejpade fast det under bordet så det blev stramt och det har fungerat utan några som helst incidenter sedan i somras. Nu kan ju dessa rullar vara dyra, men ibland hittar man några billigt eller utgående mönster osv. Gå och fråga nu, innan solen tittar fram för mycket och folk vill ha dem till det.

    SvaraRadera
  3. Husse tyckte den passade in på mig och mina ögon. Själv är jag mest stolt över morrhåren. Jag ska försöka blogga så ofta jag kan nu när musmattan är borta.

    SvaraRadera
  4. Hm, det var nog ingen dum idé. Ska be husse hålla korpögonen öppna efter sånt där solskydd. Fast med min tur lär han väl tejpa in hela fönstret så det blir natt dygnet runt.

    SvaraRadera
  5. Hehehe...tror inte ens att din husse kan göra rummet mörkt med dessa solskydd. Det är genomskinlig plast, som är frostad och vissa har mönster i vitt. Baksidan är slät och när man fäster det på fönstret så tar man vatten bara och sätter fast med. Ungefär som man gör med solskydd i bilen.

    SvaraRadera
  6. Hm, får väl lita på det. Åh, nu längtar jag ännu mer till sommaren.

    SvaraRadera
  7. Den enes död (musmattans), gör att den andre (Sippo) får vara stöd. Vi är nästan säkra på att ordspråket var så! Kan du inte slå i jamiska ordlistan? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. *bläddrar ivrigt* Eh, jooo. På ett ungefär i alla fall. Det är helt klart nära nog. *tass*

    SvaraRadera
  9. Vad poetisk han är husse..Kom det fula ord ur husses mun när musmattan gick sönder?? Vi hoppas att han sållade lite för våra små kattöron är ju så känsliga! Hoppas att ni får en mysig kväll trots att det varit en hård dag. Nosbuffar

    SvaraRadera
  10. Han tog det med ro faktiskt. Antagligen har han gjort av med dom flesta fula ord när skärmen dog. Nu blev det bara ett "fan".

    SvaraRadera
  11. Din husse är bra på att dikta, han skulle nog kunna göra om texten till vårsången så den passar katter bättre men sjung gärna den som är ofta och länge, gärna högt oxå så våren hör att vi hundar och katter längtar efter den.

    Stackars husse som blev av med sin speciella musmatta, våran matte har oxå en sån där platta ser ut som svart glas. Lillhusse har en silvrig sak men den är inte hård och går inte sönder för att den åker i golvet och lillhusse är en sån där speltok han oxå. Spelar med folk från hela världen, rätt kul för då får man veta att det inte är bara vi taxar som är bortskämda.

    Taxkramisar.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  12. Det är mest tack vare min poetiska tass, som husse lyckas komma på såna här texter. Stackars husse får skylla sig själv när han bara skäller på musmattor, musisar och datorer. Jag skulle också gå sönder om han skrek så där på mig. Husse ska köpa en ny matta som inte går sönder.

    SvaraRadera