torsdag 1 oktober 2009

Fel dans!

Min kompis, Katten Gustav berättade i går att han skulle pröva en antivitt-dans. Men nånstans gick det fel, för på morgonen så kom det blött och det blåste kallt. Jag tror att det blir till att försöka igen. Eftermiddagen var jättefin med blå himmel och en stor sol. Jama om att jag blev fundersam när husse tog vinterjackan. Men efter en liten stund utomhus så förstod jag varför. Det var kallt. Frös nästan morrhåren av mig. Måste köpa morrhårsvärmare.

011020091313
“Du Gustav, det blev nog lite fel med den där antivitt-dansen.”

Så blev jag lite arg också. Husse stod och pratade med en granne som såg en död katt på stora vägen. Men när hon ringde polisen så var dom bara otrevliga och vägrade hjälpa till och sa att det var vägverkets jobb. Men dom kan väl inte kolla om kissen var chippad eller ej. Nej, polisen ska få en present från kattlådan tror jag.

011020091314
“Vad skådar mina fagra ögon?”
011020091316
“Hallå?! Någon här eller? Nähä, inte det inte.”

Som om inte det var nog, så försökte grannkatten smyga sig på min husse. Han tänkte säkert stjäla lite gos från honom. Men då blev jag förfräsat arg och jagade bort honom. Han pep iväg med flaskborstsvans 2.0. Det ska väl lära grannkatterna att ge hundan i min husse. Han är min, hör ni det?!

7 kommentarer:

  1. Här var det lite vitt när vi var ute på altanen imorse. Matte och husse får skynda sig med vårt uteskydd. Fy vad folk är dumma ibland, du kan få skicka lite från våran låda också när de beter sig så illa. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Men näää, inte vitt nu igen. Vi måste be Gustav att dansa lite fortare. Jag ska vidarebefordra från er med. Upp till kissekamp!

    SvaraRadera
  3. Jam, det blev nog alldeles galet igår...Tror jag uppfann blåsdansen i stället. Ska spara den. Blir bra när det blir flämtvarmt. Helt fel nu. Ska testa litet nya steg i morgon.
    Ska be matte om en present från Puff också till dummingarna.

    SvaraRadera
  4. O Sippo, jag håller med dig. Gammelmatte satte upp en löplina åt mig ute och det såg så varmt och soligt ut medan hon gjorde det, men när jag var färdigklädd i tjock tröja och sele så började det komma ned hårt vitt från himlen!!! Gammelmatte sa att det var hagel och att vi måste vänta och se om det blev bättre väder. Efter en lååång stund så var det vackert väder igen och gammelmatte och jag gick ut - men huuu - det var isande kallt om tassarna och gammelmatte frös om händerna så vi bestämde oss för att gå in igen. Sedan drack vi varmt te så vi blev upptinade igen! Hoppas att det är bättre i morgon för gammelmatte ska börja ta in alla blommorna från altanen för vinterförvaring så inte det kommer sådant där vitt på det - frost hette det visst - för då dör blommorna! Det vore så tråkigt för de har blommat hela sommaren, sa gammelmatte.

    SvaraRadera
  5. Gustav - Låter som en bra idé att spara den till flämtvarma tider. Väntar med stor spänning på din nästa dans. Hälsa Puff och tacka för presenten. *hehe'

    Conny - Stackars dig som fick otäckt vitt. Jag antar att det snart kommer hit med. Kallt är det ju redan här. Ät inte upp gammelmattes blommor nu.
    Tassen!

    SvaraRadera
  6. Har också lust att skicka med en present från min låda. Så dumma de är! Förstår de inte att det troligtvis sitter någon hemma och är förtvivlad över att deras vän inte kommit hem igen.

    Det där vita sprider sig snabbt. De var alldeles vitt här också i morse. Men det märks att Gustav kämpar på med dansen. De kom stora isklumpar från himlen i går. Tror de var ett av Gustavs test som inte var så lyc-katt. :D

    SvaraRadera
  7. Vi borde kanske spara innehållet i våra lådor och värma upp det och sen skicka det till ansvariga personer. *moahaha*

    Här blir det bara värre. Nu i morse så var det jättekallt och vitt ute.

    SvaraRadera