onsdag 28 oktober 2009

Morgonpromenad

Tog en stärkande promenad här på morgonkvisten. Solen sken, skatorna kraxade för full hals och det var sån där otäck fråst ute! Höll nästan på att göra en ofrivillig frivolt när jag skuttade upp på mina utkiksplatser.

281020091416
“Mjaousan! Jama om skönt väder ute. Lite kallt kanske.”

Så hände det nåt otäckt också. Jag hade tjatat ett tag och till slut så öppnade husse dörren och då fick jag en rejäl chock. Utanför stod städtanten med sin otäcka vagn. Den låter jättemycket och jätteläskigt när den rullar. *ryser*

Jag blev så rädd att jag höll på att tappa pälsen när vi var tvungna att ta oss förbi den för att komma ut. Sen började dom förfölja oss också. Till slut gömde jag mig bakom ett par buskar och väntade på bättre tider.

281020091419
“Nej! Jag är inte rädd, bara försiktig.”

2 kommentarer:

  1. Hallo sippo!
    du kan verkligen f en på humör när man är under tassen...fina bilder på oss försvann idag..läs mer i bloggen..
    du,det låter mysigt med en fråstpromenad,men akta tassarna du kan juh ramla och bryta ett ben eller ett morrhår!
    /tass på dig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att jag kan pigga upp mina kattkompisar. Det glädjer mig verkligen. Trist att era bilder försvann, det har hänt mig med ett par gånger. *suckar* Jag ska vara jätteförsiktig så jag inte halkar.

    SvaraRadera