fredag 16 oktober 2009

Ny leksak

Husse köpte en ny leksak, fast den var till han själv. Vi katter fick minsann nöja oss med vanligt torrfoder och lite vatten. *fnys* Han har nämligen köpt en ny kamera som han är helt galen i. Han springer runt med den i hela lägenheten och fotar  allt möjligt. Både Snuffe och jag försöker rädda oss, men han hittar oss överallt.

Värst var nog ändå att husse tvingade ut mig i regnet. Han ville så gärna ta ett par “naturbilder” på mig utomhus. Jag förklarade att jag inte alls var pigg på någon promenad i regnet, men inte katten lyssnade han på mig inte.

Ännu värre var att han tjatade på mig att gå fram och tillbaka framför samma buske så han kunde ta en bra bild. Det blev ett par bilder på en väldigt blöt och sur kisse. *mutter*

16102009008
“Men jag poserar ju så mycket jag kan ju. Sluta tjata!”
16102009010
“Nähä du, nu räcker det faktiskt!” *mutter, fnys*

Fast när han bad mig posera med ett parasol och solglasögon, fick jag jama till på skarpen. Nån måtta får det väl ändå vara!

16102009014
“Äntligen hemma igen så man kan få ta igen sig lite.” *suckar*

9 kommentarer:

  1. Åh Sippo. Vet precis vad du går igenom. Kan trösta dig med att det blir lugnare med blixtrandet även om det dröjer.

    Men jamar bara de, KRÄV GAGE!!! Minst 3 dentabits per fotosession!

    Vad blev de för en kamera husse köpte?

    SvaraRadera
  2. Du måste vara helt slute efter allt påserande..Vilken fin kattbädd du har! Tasskram

    SvaraRadera
  3. Nea - Bra idé! Jag ska genast kräva ersättning med ränta. Det blev Sonyericsson's nya "Satio".

    Dui & Deco - Lite slutkörd blev man ju. Bädden är helmysig att sova i när man jobbat hårt. *spinn*

    SvaraRadera
  4. Jag suckar med dig, det där fotograferandet kan verkligen bli enerverande. Eftersom jag slipper dra på tvåbeningar ger jag mig helst iväg när jag hör klicket när kameran sätts på. Eftersom såna utvägar är stängda för dig håller jag med Nea om gaget. Jag menar, du håller ju på att bli en KÄNDIS. Då får man FÖRMÅNER. Bästa maten till exempel. Tror jag.

    SvaraRadera
  5. Det måste kännas skönt att kunna smita iväg när du hör klicket. *suckar* Men jag ska mjaousan i mig kräva ordentligt betalt! Så det så!

    SvaraRadera
  6. Varför måste regn komma uppifrån? Kunde det inte komma flytande i pölform längs marken bara så att man kunde hoppa över det? Och slippa bli våt i hela pälsen?
    Tur det är tak över vår balkong!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  7. Tänk så enkelt det skulle bli för oss katter då. Fast jag måste jama att jag tycker det är otäckare med vatten på tassarna än regn. *ryser*
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  8. Typiskt tvåbeningar - att bara tänka på sej själva. En ny kamera! och så förväntar husse sej att du ska ställa upp som modell utan något i gengäld..*mutter* skulle i alla fall ha krävt en hel skål dentabits....

    SvaraRadera
  9. Visst är det taskigt?! Nedrans husse. *fnyser*

    SvaraRadera