torsdag 15 oktober 2009

*hutter*

Nu börjar det bli kallt på riktigt här. Jag kände mig inte så där riktigt sugen på att gå ut, men husse tjatade och tjatade, så till slut gick jag med på en kortis. Precis när husse satt på mig kopplet så tittar han ut på sin termometer och huttrade. Plötsligt har han två par byxor en tjock tröja och sin tjocka vinterjacka. Nu började jag bli orolig här, hur kallt kunde det vara där ute?!

Direkt vi kom utanför dörren så frös mina morrhår till is och mina näshår stack på semester och skulle återkomma till sommaren. Den enda som verkade ta det med ro var husse och självklart kunde jag inte vara sämre. Det var bara att bita ihop och gå vidare.

151020091402
“Nu är det till och med sån där fråst i gräset.” *hutter*

För att få upp värmen så började jag springa runt litegrand och gjorde ett par rejäla kattrusningar upp i träden. Efter en liten stund så började husse svettas och det började ryka om honom. Jag blev lite orolig och bestämde mig för att sakta ner lite. Jag hade verkligen ingen lust att släpa en medvetslös husse på gatorna.

Vi ställde oss en stund i solen och bara njöt. Jag njöt i alla fall, husse började frysa efter en liten stund. Jama om att ha beslutsångest. Vi bestämde oss för att ta en sista sväng runt tvättstugan för att kolla att allt var bra.

151020091400

“En kort sväng runt tvättstugan husse, sen går vi in igen. Okej?”

Då kom det slutgiltiga beviset på att det börjar bli vinter. Husse såg inte var han satte sina stinkpråmar nånstans utan lyckades trampa rakt på en isfläck och gjorde återigen ett galant dansnummer med tillhörande krigstjut. Jag borde kanske träna på att släpa honom runt området i alla fall.

13 kommentarer:

  1. Husse kanske ska skaffa egna klor? Tasskram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en god idé. Du kan ju börja med steg 1, liten rundsläpning i långsam takt, för att sedan utöka till steg 2 där rundan blir dubbelt så lång och i dubbelt så snabb takt. Sedan är han KANSKE mogen för steg 3, liten trädrusning. Steg 4 tror jag inte är att tänka på. Tassen!

    SvaraRadera
  3. Dui & Deco - Vi är flera stycken som kommit med liknande förslag, men inte lyssnar han inte.
    Tassen!

    Gustav - Hm, vi vet ju hur det gick när jag intervalltränade honom i somras. Han höll ju på att smälla av i grannens buskar. *suckar*
    Tass!

    SvaraRadera
  4. Oj Sippo, hur gick det med din husse? Ramlade han omkull och slog sig? I så fall hoppas jag att både du och Snuffe tar väldigt bra hand om honom för han kanske har jätteont. Det finns massor av muskler i en tvåbeningskropp som kan sträckas ordentligt på fel sätt så att man får jätteont!

    SvaraRadera
  5. Nä, han har inte ramlat omkull sedan förra året och då var det ändå inte bara mitt fel. Han såg ett par tjejer och då krockade han med en lyktstolpe. Muskler hade husse förr i tiden säger han, fast dom är visst på långsemester.

    SvaraRadera
  6. Oj, så otäckt att du blev av med näshåren i kylan! *ryser* Jag såg att det var frostigt här också i morse, men nu är det åtminstone varmt inomhus... är man en extremt korthårig katt, så föredrar man inomhuslivet under hösten och vintern. Förresten är det inte bara människor och djur som fryser, har jag sett... samma natt som frosten kom, tappade plommonträden alla sina blad som nu ligger i tjocka drivor runt stammarna. Det ser verkligen underligt ut!

    Var rädd om dig! önskar Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  7. He he he heeee, stack näshåren på semester? Fnissar så magfläsket studsar i golvet!
    Tass tass för att du roar oss med dina och husses äventyr!

    SvaraRadera
  8. hej.
    tack för den uppmuntrande meningen om att dina näshår stack på semester och ska återkomma till sommaren,det piggade upp mig lite iallafall..
    /Tass från en sjuk pip.

    SvaraRadera
  9. Imma - Lite otäckt kändes det allt. Jag förstår att du inte vill vara ute om du har så kort päls, det är inte alla som är påpälsade som jag är. Här har alla träden tappat sina blad med... *Suckar*
    *nosbuff*

    Fjutten - Alltid trevligt att jag kan pigga upp mina kattvänner. *kompistass*

    Kattliv - Så bra att det muntrade upp dig lite. Vi sitter här hemma och håller tassarna för din skull.

    SvaraRadera
  10. Hm.. skulle vilja joina dina näshår på semestern och återkomma till våren. De fasligt kallt här också.

    SvaraRadera
  11. Hm, en kattsemester. Låter mysigt tycker jag.

    SvaraRadera
  12. Jag skrattar så jag snart kissar på mig...! Din husse gjorde en ofrivillg volt en gång i tiden på vägen hem... Han minns säkert om du frågar han ;)

    *kliar på magen*

    Tudis

    SvaraRadera
  13. Husse hävdar bestämt att det aldrig har hänt. *kurr, kurr*

    SvaraRadera