lördag 24 oktober 2009

Fräck skällis

Har tagit mig två promenader hittills och allt verkar lugnt ute. Vi mötte en granne som var ute med sin skällis. Jag har jamat det förut och jag jamar det igen, skällisar är inte kloka. Inte den här i alla fall. Jag satt en bit bort och iakttog den väldigt noga, eftersom han trots allt var på mitt revir. Vad tror ni den gör? Jo, lyfter på ena baktassen och pinkar i mina buskar! Mina buskar!!!  *mutter* Jag blev så chockad att jag inte fick fram ett jam över mina läppar.

Sippo bloggar 004
“Men hallå! Vad katten gör du med mina buskar din fräcka skällmaskin?!” *hytter med tassen*

Mitt i allting så skulle husse självklart hålla på med sin blixtmojäng. Inte ens när det är skarpt läge får man vara ifred.

Sippo bloggar 002
“Men husse, vi har ett skarpt läge här. Flytta på dig.”
Sippo bloggar 003
*bonik* “Jamen flytta på dig då!” *boink igen*

Tror jag måste införa ett klagojam vid tillfälle. Alla är emot mig.

10 kommentarer:

  1. Tjena Sippo - de e Conny. Gammelmatte har lärt mej nu hur en "tonårskisse" ska snacka, men nu har ja lärt mej. I alla fall så tycker ja att du måste lära din husse att när du är säkerhetskatt så måste han va stilla, så han inte förstör ditt polisjobb! Du kan välan ställa upp efteråt me en posering, så han får en bra bild ändå! Kan du förstå att min gammelmatte också är en ynka idá. Hon säjer att hon inte mår så bra efter den där gris-sprutan. Hur tror hon att man kan må efter att fått in grisar i kroppen! - men hon förstår inte de alls!
    Du Sippo, kan du hälsa till dom på kattliv att vi alla här i klostret i Otterbäcken e jätteglada över att de är tebaks och att de verkar va bra me dom! Matte har försökt skriva på deras "kommentarer" - men hon kommer inte in för de behövs ett särskilt ID och de har inte vi!
    tasskramar ifrån Conny - bus och klosterkatt!

    SvaraRadera
  2. Oförskämt måste man jama. Oförstående husse också, vi som tycker att det brukar vara bra ordning på din husse annars..På bilderna ser du verkligen bestämd ut så skällisen förstod säkert vinken!Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Conny - Först måste vi diskutera ersättning för fotojobben. Jag vill ha mer betalt. Så dumt att gammelmatte inte känner sig bra av gris-sprutan. Fast det går väl över får vi hoppas. Vi ska hälsa Kattliv åt er. *vinkar med tassen*

    Dui & Deco - Husse har blivit lite bångstyrig sen han kom på att han inte alls gillade sin nya telefon. På måndag ska jag hålla tassarna för att han kan bli av med den. Skällisen totalt ignorerade mig. Kan ni förstå det??

    SvaraRadera
  4. Fy jamsiken vad elakt. Kan bero på att han visste att han inte hade en chans mot en commando katt som du! Tassen

    SvaraRadera
  5. Har din husse inge hyfs i kroppen? Hålla på med blixtmojängen när du behöver en insats med busken. Fräckt. Tvåbeningar...dom tänker bara på sej själva*fräs*

    SvaraRadera
  6. hej.
    du kan hälsa klosterkatterna att nu kan de kommentera om de vill...

    SvaraRadera
  7. Men snälla Sippo, du får JAMA ordentligt så din husse flyttar på sig, *FNISS*
    Du måste ju få komma fram dit du ska.
    Vet du vad Sippo, i morgopn söndag åker matte och lillmatte till den däringa huvudstaden du vet.
    Dom ska åka till ngt som heter *globen* (låter stort*
    Det är ngt om dinosaurier säger matte, HM *funderar* vad är det för djur?
    Får väl höra i morgon kväll när dom kommer hem, vad det var för djur dom tittade på, mjau

    Mycket skällisar det finns där du bor, Sippo. mjau

    Tassen på dig Sippovännen

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    PS
    läste på ngn sida att du var inne på:
    Katten Wikkis blogg
    vi har nu sparat den sidan
    maju

    Ds

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Dui & Deco - Så måste det vara. *kattrate spark* Hii-YA!

    Maya - Funderar på att gömma blixtmojängen i kattlådan. *nosbuff*

    Kattliv - Det ska jag jama till dom.

    Mimmi m.fl - Det bor alldeles för många skällisar här. Låter farligt med dinosaurier. Hoppas dom inte bits.

    SvaraRadera
  9. Sippo, vi förstår verkligen att du är upprörd. Innan vi kom till Södertälje Katthem hade vi också kontakt med såna där skällisar. Det blev inte precis bättre av att vi inte hade nånstans att ta vägen när de där typerna satte igång med sina löjliga läten. Och du måste få lite ordning på husse. Du är ju redan framstående nosolog, men sjutton vet om du inte får utbilda dig till fotolog själv också. Rocky och Tiger

    SvaraRadera
  10. Dumma skällisen!! Pinka i DINA buskar!! Jag har inte fått gå ut ännu...men, mamma säger att jag kommer att få göra det snart. Det skall bli roligt...tror jag! Tass, Flipper!!

    SvaraRadera