tisdag 20 oktober 2009

Omnämnd

Vet ni att Wikki har varit med i en artikel igen?! Tänk man är kompis med en kändis. För det är hon ju. Jag blev lite generad men samtidigt väldigt stolt över att hon nämnde mig. *trampar förläget* Jag har ju tidigare bara varit med i en lussekattstävling.

Här hemma händer det inte så vidare mycket. Husse vaknade innan oss katter i morse och började dagen med att nästan trampa oss på svansen. *mutter*

Sedan tvingade han ut mig i regnet för en morgonpromenad. Jag ville faktiskt spara den till lite senare. Ungefär när han somnat i soffan. Men som vanligt ignorerades mina önskemål och det var bara att ta på sig selen och följa med ut.

Sippo bloggar 038
“Men det är blött ute husse! *känner med tassen* Jepp, nu blev jag blöt om rumpan och svansen igen.”

Senaste kattnytt är att Pip verkar må bättre efter att få komma hem från den tredje stickisen. Välkommen hem.

Ravelli håller på att studera till commandokatt. Vi önskar vår kompis lycka till.

10 kommentarer:

  1. mjauu!!!
    hej pip här...ja jag äter bra iallafall,men matte har fortfarande inte luskat ut om det är jag eller murre som bajsade innan...*hihi*
    ha det bra i tassen så hörs vi Sippo,du är en bra vän som tänker på mig,tack för det
    /tass

    SvaraRadera
  2. Hej, Sippo! Hoppas att de skriver om dig också, för det förtjänar du! Passa då på att berätta om ditt viktiga arbete som säkerhetskatt och om alla marodörerna som klottrar och felparkerar brummisar och så. Och propagera för KattPartiet! Vi håller alla tassar för dig och Wikki, som gör så mycket viktigt för oss katter.

    Pip, det är härligt att se dig uppe och i rörelse igen - krya på dig!

    Tass från Imma, abbemissa, som fått en vit avstressningsmus att kanalisera uppdämda irritationer på... *glad*

    SvaraRadera
  3. Kattliv - Klart jag tänker på mina kompisar. Vi var jätteoroliga när du låg inne hos stickis. Nästa gång du går på lådan, så får du jama innan så matte kan undersöka när du är klar. *tass*

    Imma - Här ska propageras för fullt! Jag ska jama så högt jag kan om katters rätt i samhället och hur vi dagligen diskrimineras. Mer makt åt katten!
    Grattis till den vita musen. *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Bra att du blir omnämnd, för du har ju en stor och viktig uppgift att fylla när du jamar allas våra åsikter som EN katt! Det behövs alltid en LEDARE, och du är ju som gjord för den rollen, Sippo! Tassen!

    SvaraRadera
  5. *harkel* Eh, uj, tack måste jag ju jama. Jag ska jama för alla våra krav.

    SvaraRadera
  6. Ojdå, va spännande att man känner kändisar...skriver ni tassografer oxå *fnitter*

    SvaraRadera
  7. Då är ju du också kändis! Var glad över att det är lite lugnt och stilla hos oss är det väldigt rörigt just nu så vi skulle kunna byta ett tag..tasskram

    SvaraRadera
  8. Maya - Klart att mina vänner kan få tassografter. *nosbuff*

    Dui & Deco - Lite kändis kanske. Jag passar på att njuta av lugnet medan jag kan.
    Tassen!

    SvaraRadera
  9. Vitöra hälsar att blött vadå ??
    Mjau och Tass Lá Liga

    SvaraRadera
  10. Det e ju blött överallt. Min päls blir ju fuktskadad. Usch!

    SvaraRadera