söndag 11 oktober 2009

Förvirrat

Den här natten fick man inte mycket till sömn. Inte för att jag brukar sova hela natten, men ändå. Det var min något frustrerade husse som hade somnat lite tidigt och soffan och vaknat på ett par timmar efter midnatt. Detta gjorde att han mellan 03:30 – 06:58 sprang upp ur sängen femtielva gånger för att dricka vatten, gå på lådan, tända stinkpinnar.

Självklart tyckte jag och Snuffe att det var en alldeles utmärkt chans att få lite mat. Vi jamade åt honom att lassa upp käket i skålarna, men han totalt vägrade att lyssna. I stället så lyckades han trampa rakt ner i min matskål! Det var det fräckaste jag varit med om på länge.

Det enda braiga med att husse vaknar tidigt, det är att jag får en extra tidig morgonpromenad. Det är så tyst och lugnt då. Finns nästan inga människor ute och skällisarna verkar stanna inne.

Den här morgonen så gjorde jag lite nosologiska undersökningar i min skog. Det är viktigt att alla träden mår bra till vintern, annars får dom frostskador.

 

111020091383
“Klara färdiga… GÅ!”
111020091384
“Hm, allt ser bra ut här uppe. Fin bark, fina grenar.”

Självklart blev det lite buskologi också. Men husse var lite morgonsur tror jag, för jag fick nämligen inte gå in i buskarna vid tomterna. Fast det får jag ju aldrig. *suck*

111020091385
“Hm, är vi förföljda nu igen? Nähä, det var bara lite löv som blåste runt.”
111020091386
“Ser bra ut husse. Alla buskar står där dom ska.”

9 kommentarer:

  1. Oj Sippo, stackars din husse som hade en så jobbig natt. Vad gäller dig och Snuffe så trodde jag att katter var nattdjur, men det har jag verkligen fått tänka annorlunda om. När det blir lite sent på kvällen så kommer Conny och pussar och buffar på mig och säger åt mig att gå och lägga mig, för han vill krypa ihop bredvid mig, så det är bara att lyda!
    Nu lägger jag en e-mail-adress här och jag vill att du säger till din husse att klicka på den. Han kommer inte att ångra sig!
    srcarina@telia.com

    SvaraRadera
  2. Oj, fel av mig för den blev inte klickbar, men be honom skriva av den eller markera + Ctrl c och lägga in den som adress på ett mail med Ctrl V. Det kanske vore bra om han sparade den i adressboken också.

    SvaraRadera
  3. Hej, Conny!

    Snarkar din husse mycket? Jag begär inget svar, tänker bara att hans nattliga bekymmer låter som mina var - måste upp flera gånger varje natt för att kissa och dricka vatten - och det visade sig vara grav sömnapné. Så nu sover jag med en mask för ansiktet och en liten maskin som kallas CPAP (Central Positive Air Pressure) och sover gott hela natten... kanske något för din husse att kolla upp?

    Det där vi tjatar om att din husse skall höra av sig till oss, är för att vi är ett kattgäng som kallar oss Shangris (en förkortning av Shangrila) och som undrar om han vill bli medlem hos oss. Vi är 20 st kvinnor och män som älskar katter och som försöker finnas till för varandra i glädje och sorg, och vi tror att din husse skulle passa perfekt i vår slutna grupp!

    Nospuss på dig! från Immas matte sr. Carina, som också kallar sig Pladdermusen.

    SvaraRadera
  4. Sippo, menar jag!!! FÖRLÅT!!! *skäms* Det var bara det att Conny klättrade på mig medan jag skrev ovanstående... och då gick hjärncellerna i baklås, som de brukar... ber verkligen om ursäkt!

    SvaraRadera
  5. Njä, husse har inte sömnapné så vitt vi vet. Jag har tjatat på husse om att skicka ett mail. Ska jama till honom igen, han är lite seg ibland.
    Husses första katt Simba, han brukade säga åt husse när det var dags att lägga sig. Själv så går jag och lägger mig under vardagsrumsbordet när husse tar plats i soffan. Då har vi lite mysigt framför TV'n.

    SvaraRadera
  6. Vad bra att du tar hand om träden! De är viktiga! Vad skulle våra klor göra utan dem lixom??!! Och hur skulle vi annars kommit åt fåglarna??!!
    Man kanske skulle bli trädkramare..

    Tassar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  7. De är konstiga ibland våra kära tvåbeningar, de vet liksom inte riktigt vad de vill.. Vad du är modig som vågar klättra så högt..Tasskramar

    SvaraRadera
  8. Klart att man inte kan sova när man ska hoppa upp och ner och tända stingpinnar och springa på lådan. Det vore tassarns så mycket bättre att ligga kvar i bädden och försöka sova istället

    SvaraRadera
  9. Tre katter - Precis vad jag tycker. Vi måste ju liksom få chansen att fånga flygfäna.
    Tass tass.

    Dui & Deco - Konstiga är nog det minsta man kan jama. Upp är lätt att komma, men ibland tar det lite tid att komma ner.

    Maya - Det var det jag jamade till husse, men han lyssnade som vanligt inte på en klok katt.

    SvaraRadera