söndag 4 oktober 2009

Havet stormar

Det var i alla fall det husse sa. Själv såg jag inget hav, men jag kände av landversionen i alla fall. Det var med viss tvekan jag lät husse gå själv på morgonen. Det gick envisa rykten om att någon hade sett en flygande isbjörn kvarteret intill. Men då jag själv inte såg någon under morgonpatrullen, så fick husse gå en sväng själv.

041020091335

“Okej husse, jag låter dig väl gå själv sen då. Men jag vill att du är försiktig och kommer direkt hem efteråt. Förstått?”

Efter frukost så var det gosdags. Jag kröp upp vid husses huvud och tvättade honom riktigt ordentligt, sedan kurade jag ihop mig till en liten boll och la bredvid och bara mös.

Eftermiddagspatrull blev med också. Då blåste det friskt ute, det jamar jag bara. Historien om den flygande isbjörnen verkade inte så långsökt längre. Själv var jag på god väg att bli den flygande katten.

041020091333
“Hm, om jag snurrar in mig ett par varv i buskarna här, då lär jag nog sitta säkert.”

Underligt nog så verkade det vara husse som led mest av blåsten. Fast han har ju lite *ahem* större kroppsbyggnad än vad en annan har. Jag är en vältränad kisse medan husse är mer som en klumpig älg. Dessutom låter han som en när han blir arg. *BRÖÖÖL*

10 kommentarer:

  1. Jo, de blåser vilt här också. Har inte sett flygande isbjörnar men väl grenar, plastflaskor och ett paraply.

    Tass!

    SvaraRadera
  2. Oj, bäst du aktar dig så du inte flyger iväg du med. *orolig*
    Tassen!

    SvaraRadera
  3. Regnar gör det också!"sura"Bästa att du surrar fast kopplet lite extra i husse när ni ska gå ut.
    Tasskram

    SvaraRadera
  4. Det där med älgversionen känner jag till...

    SvaraRadera
  5. Dui & Deco - Ni har nog rätt. *surrar ett extra varv* Tassen!

    Maya - Jag misse-tänkte nästan det. Jag har hört rykten om att människor kan bli lite älg-ilskna ibland. *duckar*

    SvaraRadera
  6. Oj då Sippo jag ser synen framför mig: Sippo seglande som en kattdrake upp i änden av kopplet... Där hade du kunnat sväva omkring i höjd med trädtopparna och haft mysigt ju?! Tryggt med en stadig husse som förankring ju...
    *fnissar*
    TassKram Wikki
    PS Visst var det en cool luva?

    SvaraRadera
  7. Hm, det var kanske ingen dum idé det heller. Fast jag föredrar nog att ha tassarna på marken.
    Luvan var störthäftig!
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  8. HM, Sippo du får komma till oss och kolla på vår uppdatering, mjau. Vi har uppdaterat vår blogg nu, så nu måste du komma och hälsa på oss. Vi vet att vi är dåliga på att uppdatera bloggen :((
    Får bättra oss.

    Tassekram på dig!

    Förresten, har du hört ngt om Naken, vart han har tagit vägen?
    Har inte hört av honom på evigheter :(
    Undrar om han har upphört med sin sida?

    *Funderar*

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan


    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. Husse kanske blev sur för att han inte kunde tända sina stinkpinnar i blåsten :)

    Ta hand om dig!!

    Tasskram!
    //Tre katter

    SvaraRadera
  10. Mimmi - Tittade precis in hos er. Jag har inte hört något av Naken på jättelänge. Måste säga att jag är lite orolig.

    Tre katter - Hah! Det kan han gott ha. *hehe*
    Tassen!

    SvaraRadera