tisdag 6 oktober 2009

Överfall

Var ute på en härlig promenad, då jag såg något mystiskt. Precis när jag skulle nosa på den så anföll den mig. Det var jätteläskigt om det inte varit för mitt ansvar som säkerhetskatt, skulle jag sprungit tassarna av mig. Men jag kände att jag inte bara kunde lämna husse helt ensam hos otäckingen.

061020091349
“Du var mig en otäck en.” *ryser*

Det var först vid närmare nosologisk undersökning, som jag förstod att den inte var farlig alls. Det var bara en dum leksak som rörde sig när husse petade på den med foten. Jäkla husse.

11 kommentarer:

  1. Oooo Sippo! - det där känner jag igen. Här i Otterbäcken använder dom vuxna också sådana där. Dom åker omkring på en spolad isbana och slår en boll fram och tillbaka med den. Jag tror det kallas bandy! Förresten ska du säga till din husse att istället för att skrämma upp dig så där, ska kan svara på mejl som han får (morrrr).
    Massor av svansviftningar från mig, Conny, nybliven klosterkatt!

    SvaraRadera
  2. Där ser man...du är ädel och stannar trofast hos din husse trots faran, och så är det HAN som retas med dig. Tur att du är katt och därmed kan överse och förlåta såna dumheter! *kompistass*

    SvaraRadera
  3. Det låter som om din husse skulle ha en riktig tassgång för sitt retsamma uppträdande *morr* så får man inte göra mot en trogen vän...

    SvaraRadera
  4. Conny - Kunde jag ju förstått att det var människors leksaker. Dom håller aldrig reda på sitt skräp. *fnys* Husse ser ut som ett frågetecken när jag jamade om mejlet. Han hälsar att ni får testa igen.

    Gustav - Precis! Riskerade ju pälsen för hans skull, så är det just han som bråkar med mig. Jag ska ge igen vid tillfälle. *mutter*
    *kompistass*

    Maya - Funderar på att boxa till honom på snoken eller fälla krokben när han ska till lådan mitt i natten. *moahaha*

    SvaraRadera
  5. Sippo, du är så snygg med blinkis och röd sele! Kan man få be om ett idolporträtt där du sitter tjusigt i hela stassen!?? *spinner*
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  6. Du sippo, du får försöka skrämma husse du oxå, eftersom han skrämde dig med den däringa leksaken, *Fniss*
    så kanske han fattar att man kan bli rädd, maju.

    Tassekram på dig, sippo
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  7. Wikki - Oj, jag blir ju alldeles röd om nosen. Jag ska se om vi kan fixa något nästa gång vi är ute.
    Tasselitass.

    Mimmi - Får nog ta och göra det. Skrämma sin katt gör man inte ostraffat.
    Tassen.

    SvaraRadera
  8. hej.
    ja tur du gjorde en Nosologisk undersökning!
    *superbra text*

    SvaraRadera
  9. Hej! Det är viktigt med nosologiska undersökningar. *stolt*

    SvaraRadera
  10. Det förvånar mig inte alls att du modigt stannade kvar vid din husses sida. Commandokatt som du är. Däremot borde din husse behöva lite träning. Så han lär sig att inte retas.
    Knasiga människor!

    SvaraRadera
  11. Funderar på att köra mer intervallträning med honom, uppföljt av 100 tasshävningar. Ska minsann lära husse att inte bråka med mig.
    *nosgos*

    SvaraRadera