fredag 30 oktober 2009

Min husvägg

Bestämde mig för att tassa lite lugnare i dag. Det tog på krafterna att undervisa i kattomoflage i går.

Så den här dagen tillbringade jag mest längs min älskade husknut. Det kändes skönt att inte behöva stressa runt så mycket, utan bara ta det lugnt och nosa på väggen lite.

Så håller jag även tassarna för att Gustav ska bli bra i tassen igen. Han var ju lite deppig i går. Stackars Gustav. *torkar en tår med tassen* Krya på dig kompis!

301020091433
*sniffa sniffa, nosa nosa*

11 kommentarer:

  1. Klokt att du tar det lite lugnt. Du har ju haft en jobbig vecka med en deppig husse.Tasskram

    SvaraRadera
  2. Ja ska tvinga matte att köpa ny sele till mig snart. Ja vill också ut och spana igen! De hände en *ehum* *generad* en liten olycka med min andra sele.

    Sen ska man aldrig underskatta en enkel husvägg. Kan kräva en stor nosologisk undersökning.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är jättevarmt och skönt där vid husväggen när det är fint väder, så jag förstår att du gillar att vara där. Vad snäll du är som tänker på mig och min tass, det uppskattas.
    Sänder en tassdunk med den friska tassen...

    SvaraRadera
  4. Dui & Deco - Jo, det har tagit lite på krafterna att trösta min arma husse. Fast nu går det åt rätt håll.

    Nea - Jaså, vad hände med selen? *nyfiken* Husväggar kan dölja många mysterier.

    Gustav - Underligt nog så var det inte så vidare varmt. Solen luras bara. Klart jag tänker på min bästigaste vän i hela världen!
    Tass tass!

    SvaraRadera
  5. Tänk vad mycket vi kan lära oss av dig, Sippo. Idag har vi fått ett eget hem.Vi har redan märkt att en kurs i avancerad nosologi kommer att behövas här. Vi har förstås inte fått gå ut ännu, men vi måste ju förbereda oss för den dagen. Dessutom är det mycket inomhus som måste nosas igenom ordentligt. Kan du ge lite tips sen? Rocky och Tiger

    SvaraRadera
  6. Jättekul att ni fått eget hem grabbar. Det kommer nog krävas en hel del nosologi innan ni fått ordning på hemmet. Jag kan ge tips om det skulle behövas.
    *lyckatilltass*

    SvaraRadera
  7. Tjena Sippo.
    Ida har ja vare ute på min alldeles första nosologiska undersökning. Njaä - kanske inte den första, men närapå. Ja fick följa me gammelmatte te pannrumme när hon tände pannan. Vi eldar me ve' och de knastrar så kul näre brinner. Ja gjorde en nosologisk undersökning av hela pannrumme, tvättstugan o ett spännande rum me massor av grejer i. Dom kallare' för mineralrummet för de ligger massvis me askar me stenar i efter hela ena väggen. Tack kompis för att du har lärat oss hur man gör!
    Ha're bra. Tasskramar och nosbuff från Conny klosterkatt.

    SvaraRadera
  8. Du kommer väl med på min bloggHalloweenfest?
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  9. Conny - Oj så spännande det måste varit. Jag önskar att vi också hade ett pannrum att nosa runt i. Men jag får väl nöja mig med badrummet. Akta pälsen där nere bara.
    Tass.

    Wikki - Oj, en blogghalloweenfest. Det låter skoj.

    SvaraRadera
  10. Ja alltså.. den råkade ligga i en kattlåde liknande kartong och ja blir lite förvirrad när saker liknar min låda så de händer at ja kissar fel då *generad*

    SvaraRadera
  11. Jaha. Men då var det ju din mattes fel och inte ditt. *tröstartass*

    SvaraRadera